Ik heb onlangs het lager van de veerpoot rechtsvoor vervangen omdat de vorige kapot was (binnen 1 jaar overigens). Hierna begon ik herrie te horen met optrekken en naar links sturen. In de versnelling,gas los, ontkoppeld of in vrij maakt allemaal niets uit. De boel weer los gehad en alles gecontrolleerd in de ophanging en steekas e.d.. Vandaag werd het geluid erger en het gierende geluid begon in elke versnelling weer opnieuw. Dan zou het volgens mij aan de motorzijde moeten zitten. Ook in vrij stationair steeds meer gebonk dus de motorkap omhoog, toen begon de motor zwaar te lopen en te schudden en stopte er vervolgens mee...... Het lijkt net of het blok er een beetje scheef in hangt.
Kan er zijn dat er een motorsteun kapot is gegaan waardoor er wat is gaan aanlopen(lawaai) en vervolgens kapot is gesleten/geknapt (dis.riem). Hier ben ik namelijk bang voor.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoor het graag.
Rob.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rechtsboven motorsteun de 3bouten niet uit de kop gescheurd of gebroken? trek ze eens na met sleutel 17, als het vrij licht gaat heb je de oorzaak.dit is zo even het enige wat ik kan verzinnen.met de linker motorsteun heb ik nog nooit een probleem gezien.
Probleem gevonden:
de steun/ophanging van de brandstofpomp is onder de motorsteun losgekomen door 2 gebroken bouten. Dit was wat ramelde, steed meer herrie ging maken en vervolgens de distributieriem heeft laten kapotslijten.
Gevolg, riem gebroken, kop kapot en veel sleutelwerk en kosten. En dat voor 2 boutjes van een paar euro.........helaas.
Rob.
15 jaar
Succes met de herstelwerkzaamheden. Wel zwaar balen zoiets...
Peter
15 jaar
ajajaajaj
das balen voor je beurs
mvg willem2
15 jaar
nieuwe kop met nokkenas=850 euro.nokkenaspoellie met riemen 120uero+anderhalf dag werk.ongeveer effe 2000euro.
Heb de kop er inmiddels af. Heel karwei geweest. De ophanging van de brandstof pomp hoort 3 bouten te tellen links. Na demontage van de kop blijkt dat 1 bout gewoon weg/niet aanwezig is. Niet helemaal raar dat de andere 2 dan de geest geven na een paar jaar. 1 klep zit vast, krijg de nokkenas niet meer rond. Ook is de spie in de poelie afgeknapt, dit kan misschien nog wel een de redding voor de andere kleppen zijn geweest. Verder lijkt het er redelijk netjes uit te zien.
Dit is metteen een goede gelegenheid om het inlaatspruitstuk van egr roet/vervuiling te ontdoen, maar deze zit vast aan de uitlaat met een rvs flex pijpje. Kan dit los of moet ik het met de uitlaat eraan vast demonteren?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar