Opel Astra: hoe laatste stuk inlaatcollecteur verwijderen?

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: X16XEL

Astra F sport, 1600 16v ecotec
1996

Om even te kijken of alles goed was aangesloten heb ik mijn motor even gestart, zonder luchtfilter, kon geen kwaad voor 2 seconden dacht ik. In die 2 seconden is er wel een lapje stof van 2 cm breed en 6cm lang wegens enorme lompigheid en onoplettendheid mee de motor ingezogen. Hoogst waarschijnlijk steekt het net voor de kleppen in de inlaatcollecteur.

http://www.corsa-novatuning.nl/images/14... Het stuk dat je hier ziet onder de groene pakking en dus onder de pijlen is het stuk waar het waarschijnlijk insteekt. Om dit van het cilinderblok te verwijderen moet je denk ik een hele reeks vijzen losmaken waar je amper aan kan. Aan een van de vijzen kan je niet aan omdat er een dikke darm in de weg steekt. Deze komt uit in het inlaatspruitstuk. Ik begrijp niet wat in een luchtinlaatspruitstuk een dikke darm doet. Deze is gevuld met water trouwens. Deze moet eraf om aan de laatste vijs te kunnen, kan ik deze gewoon laten leeglopen? Is dit gewoon koelwater?

groeten
mega_stihl

mega_stihl

Geplaatst door mega_stihl (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kleijn (0), 14 jaar geleden

brand er wel weer uit

miraltje (0), 14 jaar geleden

dat lap stof zit nog voor je gasklep of je moet al vol gasgegeven hebben maar dan nog.

het traject loopt namelijk van luchtinlaatvoorzijde-->luchtfilter--> kunstof buizenstelsel met een aansluiting carterventilatie-->gasklep en lfr steller-->inlaatspruitstuk-->inlaatkleppen-->cilinders ]

het is dan ook nagenoeg uitgesloten dat het lapstof in je motorblok zit, ik zou eerst maar eens de gasklep demonteren voordat jehet inlaatspruitstuk demonteerd

mega_stihl (0), 14 jaar geleden

already done. luchtfilterbuis, gasklephuis, begin inlaatspruitstuk, niets te vinden. De kleppen van de cilinder gaan maar een paar millimeter open heb ik begrepen dus het zou mij verbazen dat het al volledig in mijn cilinder zou steken. De moment dat het ingezogen werd hoorde ik mijn motor wel een zwaar tokkend geluid maken, ofwel was dat dat er iets anders nog los zat wat wel het geval was.
En het zou mij ten sterkste verbazen dat een strookje stof van 6cm lang zou verbranden wetende dat het waarschijnlijk niet in 1 tijd wordt ingezogen, dus dat wil zeggen dat het blijft steken tussen de kleppen en ik wil niet weten wat daar de gevolgen van zijn.

edit: oh jezus wat een kutmiserie. Heb de darm eraf gekregen en heb alle vijzen losgemaakt en dat spel steekt nog muurvast, alsof er nog vijzen zijn ergens...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.