hallo
bij langdurig stationair draaien loopt de temperatuurmeter op tot in het rood voordat de ventilator in slaat.
heb koppakking verv ivm olielekkage en druk opbouw in koelsysteem
deze problemen zijn opgelosd
het enige wat mijn opvalt is dat er bij de accu een massakabel los licht zou dit een oorzaak kunnen zijn
alvast bedankt voor het mee denken
gr wilco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat zou(!) de oorzaak kunnen zijn. Ligt er maar aan waar die massadraad naar toe gaat.
Blijven er nog 2 mogelijke oorzaken over:
1. De thermoschakelaar in de zijkant van de radiateur werkt niet goed ( schakelt te laat in )
2. je temperatuurmeter deugt niet zodat er een (te) hoge temperatuur wordt aangegeven. Dit kun je controleren middels een infra-rood thermometer. Mocht dit het geval zijn, kan de oorzaak daarvan ook nog aan de temperatuurzender liggen die de meter op het dashbord aanstuurt.
heb de massa kabel aangesloten dit leverd geen resultaat op
is er voor deze auto ook verschillende thermostaten de krijgen hoor nu dat de temp nu niet boven de 100 gr komt maar erg schomeld
gr wilco
13 jaar
heb je het systeem goed ontlucht?
is het niet zo dat het thermokoppel in de radiateur een twee standen is en dat stand 1 kapot is (dat hij eerst zacht gaat draaien en als hij dan nog warmer word gaat hij harder draaien) als je dit neit weet moet je kijken hoevel draaden er uit de senzor komen 2 of 3 bij 3 zal dit wel het geval zijn.
gr tijne
13 jaar
Het is bij de meters bij opels van deze bouwjaren vrij normaal dat het lijkt alsof de meter al ver in het rood staat voor de fan aanslaat.
Ik heb dit bij mijn eigen auto's allemaal ervaren, Corsa, Astra en Vectra..
Miss is er idd iets mis maar denk dat het wel meevalt.
Als de fan "eindelijk" aanslaat merk je dan ook dat de motor veels te heet is of eigenlijk gewoon normaal ?
De temperatuur gaat dan weer naar normaal
gr wilco
13 jaar
je hebt ook twee verschillende thermostaten
85 en 95 graden
maar zou eerst een ander voeler proberen
geeft ?? eeen andere waarde aan
13 jaar
heb vandaag de temperatuur gemeten aan de radiateur deze was op het moment dat de ventilator aan sloeg 100 graden op het dachbord stond de wijzer al half in het rood het verschil tussen gemeten en afgelezen is ongeveer 15 tot 20 graden ik vind dit er veel
vroeger zat er een soort balans blokje op de achterzijde van het dachbord
gr wilco
13 jaar
Ik heb jaren een Astra f gehad die ik in het begin wel eens aan de kant heb gezet na een stuk file rijden bv omdat ik dacht dat de motor zou ploffen:D
Meter helemaal de schaalverdeling uit en nog sprong de fan niet aan..kachel op max enz..
Bleek niks aan de had te zijn...gewoon overenthousiaste meter.
Ik zou de sensor/voeler even vervangen door een waarvan je zeker weet dat ie de goede weerstand geeft en anders kun je altijd nog je tellerwerk loshalen.
Zoals jij alles omschrijft is er helemaal niks mis.
bedankt dit vemoeden had ik ook al
gr wilco
13 jaar
het probleem is inmiddels opgelosd de dynamo is vervangen deze liep erg zwaar waardoor er ook problemen kwamen met de automatiche versnellingsbak
gr wilco
13 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar