Opel Corsa 2003: hoog co en benzine verbruik

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z14XE, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 66

Goedenavond. Ik rij in een corsa C sport met een Z14xe motor. Het Verbruik is de laatste tijd zeer hoog, en bij de APK keuring was het CO heel hoog. Beide lambda sensoren zijn al vervangen voorste Bosch, achterste Magneti Marelli. Originele krukassensor, en nokkenassensor, bouges, en temp sensor zijn kortgeleden vervangen, EGR klep was kapot die is ook vervangen ( niet origneel ) Motor geeft ook nog storingscode P0420 Katalistic converter below treshold. dus komt niet aan zijn waardes. Ik werk zelf bij een Mercedes Benz dealer, onze jongens komen er niet uit. Kan iemand van jullie mij helpen ??? met vriendelijke groet Koos Koning

koos.koning@upcmail.nl

Geplaatst door koos.koning@upcmail.nl (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Ehombie (50) PRO, 1 jaar geleden

live data bekijken hoe reageren beide 02 sensoren op gasgeven...

    Op de 4gastest is de lambda waarde in orde, heb toch het idee dat de auto te veel inspuit, maar de bougies zijn mooi koffiebruin en niet nat. - koos.koning@upcmail.nl (0), 1 jaar geleden

kaleido 1 (2140) PRO, 1 jaar geleden

Ķatalisator kan natuurlijk gewoon defect zijn , gebruikt de auto olie ?

    Dat kan natuurlijk wel, maar voordat ik de kat ga vervangen wil ik eerst weten of deze echt stuk is.
    Kan natuurlijk zijn omdat de EGR het lange tijd niet heeft gedaan dat er een beschadiging is. Typish is wel dat het lampje is gaan branden nadat we de 2e lambda sensor hebben vervangen. Nee de auto gebruikt geen olie, geen druppel. goed blokje dus. - koos.koning@upcmail.nl (0), 1 jaar geleden

kaleido 1 (2140) PRO, 1 jaar geleden

2e lambdasonde origineel of imitatie ?

    De 2e lambda sonde is aftermarket van Magneti Marelli. zoals ook al in de vraagstelling was aangegeven. Ik weet dat Opels moeite hebben met niet orignele delen, maar de lambda sensor ziet er net zo uit als de originele, en ook de stekker past precies. - koos.koning@upcmail.nl (0), 1 jaar geleden

koos.koning@upcmail.nl (0), 1 jaar geleden

Volgens de experts is de katalysator stuk, deze moet dus vervangen worden, het probleem is echter begonnen toen de 2e lambda sensor is gemonteerd, dus eigenlijk vertrouw ik die niet. wie weet welke waarden deze sensor moeten hebben ???? Ik weet het nl. niet

kaleido 1 (2140) PRO, 1 jaar geleden

Dan zou ik toch nog eens eerst een originele sensor proberen dat is goedkoper.

koos.koning@upcmail.nl (0), 1 jaar geleden

Hoi Allemaal, het antwoord is gevonden. De katalysator is dus stuk, de gaten zitten in de honingraat structuur en de stukken vallen eruit. Nieuwe katalysator gemonteerd, trekt weer zoals gewend. Zal er volgende week nog ff een flesje fuel system cleaner tegenaan gooien, en dan moet het weer goed zijn. Bedankt voor de hulp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.