Het probleem is een Opel vectra x1.8 xe1 van 11-2000 op lpg g3 waarvan het stationair toerental zowel op lpg als benzine ruim boven de 2000 min. blijft hangen. Na een paar keer gas geven wil het soms zakken.Uitlezen met tech 2 van Opel levert geen foutcode op. Op advies van Opel is het gasklep huis vervangen( merk pierburg met stelmotor die gasklep aanstuur voor stationair toerental regeling.)Toen was het probleem voor een week verholpen en begon het weer opnieuw. Weer storings codes uitgelezen waarna ,zonder iets gevonden te hebben,het goed was. Nu na +/- 10 weken is het stationair toerental geleidelijk aan weer opgelopen tot soms weer 2500 min. wat kan de oorzaak zijn omdat na vervanging door nieuw exemplaar het een week goed was.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
smoorklephuis goed reinigen. dit helpt vaak....als er koolresten aanwezig zijn gaat het vaak mis. overigens kan het nu ook een andere oorzaak hebben. denk aan lekke vacuumslangen ed.
laat je nokkenassensor even testen bij opel.
soms geeft deze geen foutcode aan maar is ie wel stuk
21 jaar
Ik herken het problem van Jan uit Hoogeveen volledig. heb ook een vectra op LPG G3 uit 05-2000 met dezelfde motor. Is er een instructie voor het reinigen van de lfr van deze motor (X1.8XE1).
17 jaar
een x18xe1 heeft geen lfr helaas. daarvan moet je het gehele smoorklephuis reinigen. daarvan heb ik geen beschrijving helaas. maar als je een beetje handig bent moet dit lukken. slang vanaf luchfilterhuis demonteren op gasklephuis demonteren. dan de gasklep goed reinigen. denk er om dat je de wagen onder het reingigen niet op contact laat zetten...want dan mis je een paar vingers....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar