close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra DTi: Houdt in

Bouwjaar: 2000

Mijn Vectra 2.0 DTi van mei 2000 houdt bij ong. 2800- 3000 omw./min. Het is niet zo dat je de motor voelt stoten, maar het lijkt alsof hij aarzelt, om vervolgens toch door te trekken. Ik trap hierbij het gaspedaal behoorlijk in. Ik heb eens in het inlaatspruitstuk gekeken en de EGR klep gereinigd. Beiden behoorlijk vervuilt. Na reiniging weer reinigen, probleem hetzelfde. Tijdens deze rit bleek dat als je in de vierde versnelling rond de 2900 omw/min komt, de motor blijft twijfelen en de top lift ineens bij 165 km/h. Ik heb de vacuum slangen van de wastgate bediening even door verbonden en inderdaad, probleem zo goed als over op het moment dat je behoorlijk doortrekt, gaat hij als de brandweer. Echter door dat waarschijnlijk nu de turbo druk te hoog oploopt, gaat het MM lampje aan en is het vermogen verdwenen.
Kent iemand een soortgelijk probleem, en de oplossing ervoor. Ik krijg een beetje de indruk dat de regeleenheid de turbo druk regeling niet meer goed kan uitvoeren. De inlaatslangen en intercooler heb ik nog gecontroleerd en die lijken luchtdicht

Geplaatst door

henkvanhoften (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

controleer de luchtmassameter eens
deze gaan vaak stuk

Gsmfreak 0
badge

22 jaar

Wat kan ik het best controleren aan de luchtmassa meter, want op welke manier gaat deze dan kapot

henkvanhoften 0

22 jaar

De luchtmassameter is inderdaad defect. deze zit in de slang vanaf de turbo naar het luchtfilterhuis. controleren kun je eigelijk niet. reinigen met remreiniger geeft wel eens effect,(er komt een oliefilm op de meeteenheid,waardoor de meting niet meer klopt) maar het beste is vervangen.

Opeltje 0
badge

22 jaar

Het probleem is inderdaad opgelost met een nieuwe luchtmassameter. Reinigen met remmenreiniger bracht geen uitkomst of verbetering. Bedankt voor het meedenken en de tips.

henkvanhoften 0

22 jaar

Speelt een dergelijk probleem (het vaak stuk gaan van de luchtmassameter) ook bij de 82PK versie (DTL) zonder tussenkoeler?

Yarama 0

21 jaar

jawel, ook hier is dit probleem regelmatig aanwezig. het zijn dezelfde motoren/luchtmassameters.


Opeltje 0
badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.