Hallo collega`s.
Ik heb een vectra 2.0 DTH van 2000 met ernstig vermogens verlies, MIL licht op en lees DTC P400 uit (SUN PDL 1000) deze SUN tester kan helaas code P400 niet gedetailleerder weergeven zoals de TECH 2 van opel dat wel kan, echter een test met de tech2 levert ook niets meer op , nu heb ik de luchtmassameter reeds vervangen, maar dit geeft niet voldoende resultaat, luchtopbrengst varieert minimaal (van 380 mg/slag tot maximaal 500 mg/slag).
Vacuumtest op de UGR klep levert tijdens aansturen van van UGR systeem (dit is wel mogelijk met de SUN PDL) een vacuum op van ongeveer 600 Mbar, UGR klep is reeds gereiningd.
Wel is opvallend dat je soms wel kilometers kunt rijden totdat het probleem optreed, ik heb het gevoel dat het meer optreed als er een bocht wordt genomen, maar zie voorlopig niets aan bedrading of iets dergelijks.
Wie heeft een idee ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bij het oplichten van de mil-lamp gaat de computer over
op noodloop met als gevolg minder vermogen door o.a de turbo
regeling uit te schakelen.
kontroleer de vacuumleidingen vanaf de vacuumpomp naar de verschillende regelkleppen, en de turbodruk-sensor op het
inlaatspruitstuk. deze sensor heeft 2 funkties, t.w het meten van de atmosferische druk voor het starten en de overdruk in het inlaatspruitstuk tijdens het rijden.
succes.
De Mega Macs geeft voor fc400 het volgende antwoord:
EGR-klep: signaal te hoog.
Controleer kabelverbindingen, spanning van de dynamo, onderdrukleiding verstopt, EGR klep defect/vuil, magneetklep (stuurt EGR-klep aan) defect, als laatste: fout in rekeneenheid.
Succes.
22 jaar
Goede avond collega`s,
Het probleem is gelukkig opgelost, de oorzaak was inderdaad een vacuumlek, en wel bij de elektroklep van de turbo. In het kleine rubber stukje leiding zat een klein scheurtje die geopend werd als de leiding (door een bocht te nemen) iets van ligging veranderde. door met een aangesloten vacuummeter te gaan rijden kwam dit boven water.
22 jaar
Ook een te weinig aan olie kan problemen geven met als resultaat de defectcode p0400. daar een te weinig aan olie werkt de vacuumpomp niet goed en is de onderdruk te weinig.
ook de egr klep zelf geeft nogal eens problemen door roetaanslag op de zitting van de klep. en inderdaad de vacuumslangen zijn veelal de boosdoener. let vooral op de t splitsing achter het brandstof filter en de vacuum slang nabij de airco leidingen(mits aanwezig) op doorschuren tegen de aircoleidingen.
het is inderdaad meestal een vacuumlek dit kan door los slangetje. wat ook wel gebeurt is dat de vacuumpomp door te weinig olie niet genoeg onderdruk leverd. Als dit het niet is kan de luchtmassa meter defect zijn waardoor de p0400 wordt gezet in het geheugen.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar