Uitlezen met de Multitester-pro van Autodiagnos geeft code P1125; solenoid turbodrukregeling.
Bij iedere nieuwe start is het storingslampje uit, totdat er op de snelweg een keer doorgetrokken wordt.
Ik heb het hele vacuum-systeem gecontroleerd en alles is lekvrij.
Ik vind echter twee dingen waar ik aan twijfel: Het regelventiel voor de turbodruk wordt volledig geopend als deze bekrachtigd wordt, maar in onbekrachtigde toestand is deze niet volledig gesloten. Is er iemand die mij kan vertellen of dit juist is?
Punt twee: Wanneer ik vacuum aanleg aan de vacuumdoos op de turbo, zie ik de regelstang nauwelijks bewegen; minder dan een millimeter. Ook met enig gepast geweld kan de stang niet verder geduwd worden. Mijn gevoel zegt dat ook dit niet zo zou moeten zijn...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben bang dat je teveel roetafzetting hebt in je turbo, egr systeem etc.
Hallo Peter,
Dat is goed mogelijk.
Ik heb de vacuumdoos losgemaakt van de turbo en daarna geconstateerd dat deze vacuumdoos toch wel goed gangbaar is.
Na wat wrikken aan de regelstang van de wastegate geconstateerd dat deze ook behoorlijk gangbaar lijkt te zijn.
Hierna de vacuumdoos maar weer teruggemonteerd en een proefrit gemaakt met als gevolg dat nu pas bij een snelheid boven de 140 km/h het storingslampje gaat branden en de auto wel zijn trekkracht behoudt, terwijl voorheen de auto al bij 120 km/h in noodloop ging en een flink stuk trekkracht kwijt was.
Kortom, tot op heden is het probleem niet opgelost, maar de eigenaar is min of meer tevreden over het behaalde resultaat...
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar