Opel Omega : hulpveren auto verhogen

Ik heb vandaag hulpveren onder mijn omega station geplaatst.
Hierdoor is de achterkant iets omhoog gekomen en ik vind dit nog mooi ook. Om die hulpveren te plaatsten worden er twee 3 cm dikke ringen gebruikt. Weet iemand of het mogelijk is om dit soort ringen ook voor de voor-hoofdveren te gebruiken, waardoor de voorkant ook iets hoger op de pootjes komt te staan?

avonk

Geplaatst door avonk (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

41 Reacties

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Beetje de 4x4 looks? Nee andre, hulpveren worden alleen geleverd voor de laadruimte, dus om de achterzijde van de auto minder ver in te laten zakken bij zware belading.

Sytze

Santa (0), 18 jaar geleden

Andre, ik weet niet wat je wilt bereiken met zo'n soort actie, maar veiliger zal het er niet door worden. Je brengt het zwaartepunt van de auto naar boven en daar worden ze niet stabieler van. Niet dat je direkt omkiepert, maar toch.....
En hulpveren met ringen?

Santa (0), 18 jaar geleden

Bij VW kun je een verenpakket bestellen waardoor je auto ca. 20 mm hoger komt te staan. Ik weet niet of Opel die mogelijkheid ook heeft. Auto's verhogen door te gaan experimenteren met hulpveren lijkt me geen gezonde bezigheid....

stefan84 (0), 18 jaar geleden

ja,zo'n soort air-ride-systeem...

grappig en prijzig,

ze beginnen geloof ik al vanaf ¤ 2500,-

avonk (0), 18 jaar geleden

Ik heb de voorgeschreven hulpverenset van MAD gebruikt, heel simpel: 2 ringen over de stootblokken van de orginele vering en vervolgens de hulveren er tussen drukken, ik hoefde zelfs niets los te halen, behalve natuurlijk even de wielen demonteren. En dat voor de prijs van 100 euro. Als dit nu ook bij de voorwielen zou kunnen. Ik ga inderdaad voor de 4 x 4 look. (de achterveren heb ik nodig voor de caravan)

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

nou andré'... bij SBS..we lezen het wel weer wat jij er van gebakken hebt... nu maar hopen dat je geen bocht hoeft te nemen... man man!! jij weet niet wat jij je op de hals haalt...

paul,

avonk (0), 18 jaar geleden

Ik vind het jammer dat je mij belachelijk maakt. Hulpveren achter brengen de auto standaard omhoog, er staat immers in de gebruiksaanwijzing van de MAD standaard set dat je na het plaatsen de koplampregeling bij moet stellen (lijkt me logisch als de achterkant 3 centimeter hoger is gekomen). Is het dan zo raar dat ik eventueel de voorkant ook iets hoger wil hebben.
Het was maar gewoon een vraagje hoor, geen halszaak. De één vindt nu eenmaal een buikschuiver mooi en gaat zijn auto verlagen, ik vind een 4 x 4 mooi maar heb er het geld niet voor.
Al met al, ik moest gisteren met 4 volwassenen passagiers op pad en de hulpveren achter werkte prima.

Santa (0), 18 jaar geleden

Andre, jij kijkt alleen naar het MOOIE. Kijk nu ook eens naar de VEILIGHEID....... Een 4 x 4 is zo ontworpen, een Omega ff aanpassen LIJKT wel zo makkelijk, maar verdiep je eerst ff in het technische gedeelte.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

andere... ik maak jou niet belachelijk... integendeel

ik probeer jou slechts wakker te schudden en jou te behoeden voor veel ellende!!

denk nou eens na! dacht je dat het echt zo simpel was?? bekijk maar eens een echte allroad.. dan schik jij nog hoeveel aanpassingen er nodig zijn om dit geheel op de weg te kunnen houden... WEL EENS GEDACHT AAN STABILISATOR STANGEN? ect ect, deze zitten er niet voor de show onder... deze hebben duidelijk een functie... en dat is het stabiel en het onder controle kunnen houden van het voertuig...

paul,

Santa (0), 18 jaar geleden

Andre, indien je een benzinemotor hebt, ZOU je kunnen overwegen om de voorveren van een DIESEL versie te monteren. Het is dan echter maar de vraag of je auto voor dan even hoog staat als achter..... En dan ook maar hopen dat de wegligging nog acceptabel is, VOORAL IN NOODSITUATIES!
Voorts moet je nagaan of alle draaipunten nog voldoende kunnen bewegen bij maximale INvering en UITvering. Je hebt kans dat stuurkogels of fuseekogels die verhoging NIET meer kunnen behappen en in hun uiterste stand komen te staan. Dat dit op zijn minst gezegd onwenselijk is moge duidelijk zijn.....

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

http://img164.imageshack.us/img164/8585/..." border="0" width="150" alt="Image Hosted by ImageShack.us" />

bekijk zo'n auto maar eens vanonderen... dit is een echte!

paul,

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

O ja, en wat de denken van de wielstanden????!!!!
Langere/stuggere veren laten de draagarm schever staan dus komt je wiel meer naar binnen te staan. En de belasting van de fuseekogels wordt anders, en de stuurkogels nog. Man gebruik je verstand, dit is moeilijker dan je dacht, als het tenminste om meer dan een enkele centimeter gaat.

Sytze

WimB12260 (0), 18 jaar geleden

Ik weet niet, maar volgens mij zijn deze reacties een beetje overtrokken.

Dat je wegligging minder wordt, ja geloof ik, ik ben zelf verlaagd en merk een behoorlijk verschil in rijgedrag.

Maar om nou te zeggen dat als ie 2-3 cm omhoog gaat dat hij bij de eerste en de beste rotonde die met meer dan 15km/u genomen wordt om zal vallen, dit lijkt me toch niet.

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik zie het toch iets minder somber in...

Indien jullie een andere mening is toegedaan, ik hoor het graag.

Wim

stefan84 (0), 18 jaar geleden

Nou wim,

ieder zijn eigen keus natuurlijk,maar het merendeel zegt al dat het niet echt wenselijk is waar je mee bezig bent!

kijk,neem eens een originele auto,en een verlaagde auto,wat is het verschil met deze 2 ? ( op de slijtage van onderdelen na dan want dat spreekt voor zich )maar welke ligt vaster op het wegdek ?

jij gaat hem daar in tegen verhogen..wat zou er dan gebeuren ?

je zegt zegt al dat je een behoorlijk verschilt merk nu je auto verlaagd is!!

Stefan




calibra8180 (0), 18 jaar geleden

idd verlaagde voertuigen hebben een betere wegligging omdat je u zwaarte punt van u wagen omlaag legt dus omkantelen en dergelijke zul je nog veel minder hebben, verhogen is juist het omgekeerde. ik denk dat andre zijn wagen geeft verhoogt merendeel voor zijn lading die hij met zich meetrekt. wagen zakt dan ietsje door en al. natuurlijk is het wel zo zoals stefan zegt dat de wielen iets schuiner komen te staan wat meer bandenslijtage met zich zal meebrengen en ook de onderdelen die meer gespannen zullen staan door vehoging van het voertuig. een andere optie andre om eventueel het doorveren van de wagen tegen te gaan was een andere hardere veer te steken of van die (doorveer stops niet aan tre raden) als dit ook één van de redenen was. ze hebben dat indertijd ook voor de vw uigebracht namelijk de golf2 die men dan kon ombouwen tot soort 4x4. echter waren het niet enkel de veren maar ook de draagarmen en al dat men moest veranderen om terug meer stabileit te krijgen op de weg

bart

opc8275 (0) PRO, 18 jaar geleden

ik weet 1 ding : ze zouden nog veel strenger moeten zijn op de keuring !! en eindelijk is het zover : de getunede auto's zullen vanaf nu nie zo maar door de keuring geraken , en goed ook !!
als je ziet wa levensgevaarlijke wagens er rondrijden .
IK heb een hekel aan die johnybakken

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

opc... allemaal leuk opgesomt

maar kun je jou verhaal nader verklaren/onderbouwen? waarom zijn getunede auto's gevaarlijk? in jou ogen... of zou het gevaar liggen bij een roekeloze bestuurder?

ooit wel eens een agresieve hond geboren zien worden? of zou het zo zijn dat zijn baas daar invloed op heeft gehad..

je gaat behoorlijk kort de bocht, opeens is alles wat laag is gevaarlijk!

paul,

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Jongens, als je een beetje van autos houd is het toch een prachtig gezicht om te zien, een verlaagde auto.
Het moet niet extreem zijn, maar bij sommige modellen geeft dat net wat extra aan een auto.
En dan van die 19 inch jongens eronder met van die platte bandjes.
Een verlaagde audi bijv vind ik prachtig om te zien.
Niks mis mee.

stefan84 (0), 18 jaar geleden

ik denk dat opc dit met elkaar vergelijkt :

Auto's / Verlagings-set's

-

Vrouwen en Fietsenbellen..


tjaa..de auto zorgt tenslotte niet altijd voor de veiligheid,denk dat het toch voor 99% bij de bestuurder ligt..incl. het rijgedrag.

hier in de buurt zijn zoveel garage's die nog minder dan de helft controleren/nakijken bij de apk..van de ene kant vind ik dat niet goed!het gaat tenslotte om je eigen veiligheid..stel je remslang staat op springen..omdat de band er 5000km langs af heeft geschuurd..dan ben je blij dat mr. de keurmeestel erachter komt en het vervangen moet worden..

van de andere kant denken veel mensen: 'als hij maar goed gekeurd word' met andere woorden,met 2 linkse ogen kijken kan ook geen kwaad,als hij maar goed gekeurd word en het zo min mogelijk mag kosten..

maar zo kunnen we eindeloos doorgaan,maar daar heb ik weinig zin in..

Stefan

Santa (0), 18 jaar geleden

Wel eens in een auto gereden waarvan de stuurkogels en fuseekogels in hun uiterste stand komen.....?
Niet voor niks kun je bij een verlaagde vooras van een simpele Kever speciale fuseekogels bestellen. En bij extreme verlaging zelfs een setje om je stuurkogels andersom te monteren.... WAAROM zou dat nou zijn........??

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Zou de boodschap inmiddels al zijn overgekomen denk je? Of zou andre al helemaal gek zijn geworden? Wat ga je nou doen dre? Heb je al besloten wat je gaat doen?

Laat weinig te twijfelen over dacht ik!

Sytze.

Santa (0), 18 jaar geleden

Hmmm, ik weet het niet. Een auto alternatief VERHOGEN ken ik nog niet, alternatief VERLAGEN wel!

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Nieuwe trend?!

Sytze

Santa (0), 18 jaar geleden

http://img226.imageshack.us/img226/1285/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />Zo verLAAG je je auto op alternatieve wijze......

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Het laat te raden hoe je hem omhoog krijgt, Santa


Sytze

WimB12260 (0), 18 jaar geleden

:D Stoere foto, ik hoop dat ie niet uit de prive kringen is? ;)

Even terug ontopic, het ging over het verhogen, niet over verlagen van een auto.

Het is toch niet zo dat gelijk alles aanloopt en verkeerd slijt als je 2-3 cm omhoog gaat.

Ik ben zelf ong. 35 mm omlaag gegaan en dit resulteert ook niet in rare slijtage van de banden e.d.
Het lijkt me dat dit de andere kant om niet veel meer is.

Het bochten gedrag zal zeker veranderen, maar zo'n auto zal toch niet gelijk omvallen bij de eerst bocht die iets harder wordt genomen.

Hoor het graag.

Groeten Wim

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

wim.. vergis je hier niet in!

tussen het willen nemen van een bocht.. en het doen omvallen? daar schuilt nog wereld tussen... bv, denk eens aan uitwijken! waarschijnlijk zal het allemaal wel niet zo'n vaartlopen, maar het is zeker een punt om bij stil te staan... voor men zoiets overweegt.

paul,

WimB12260 (0), 18 jaar geleden

Dit is hem nu wel duidelijk denk ik ;) haha

Maar zijn er zowieso mogelijkheden om dit te doen?

Of is het domweg niet mogelijk?

Wim.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

wat is dom wim?

alles is natuurlijk aan te passen! alleen dan komen centjes om de hoek kijken, meestal houd het dan daarmee op, en gaat men er eigen constructie's op naleven...

paul,

Santa (0), 18 jaar geleden

Wim, zoals ik al zei: indien je een benzineversie hebt, kun je proberen om veren te monteren van een dieselversie, omdat dieselmotoren zwaarder zijn, zijn de veren daar op aangepast. Wanneer de veren dus lichter belast worden, duwen ze de auto meer omhoog. Vraag blijft echter: staat de auto naderhand mooi recht...? Bij verlagen en evt. verhogen moet je ALTIJD kijken of alle draaipunten nog VRIJ functioneren omdat de hoek van de fuseekogels en stuurkogels verandert. Het is natuurlijk onwenselijk dat in een noodsituatie ineens blijkt dat bijv. de fuseekogels en/of stuurkogels niet ver genoeg kunnen bewegen bij MAXIMALE in- en uitvering...... Lengte van remslangen is dan ineens ook heel belangrijk......

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Kortom: niet aan beginnen.
De constructie van de auto lijd er teveel onder.
Ik denk dat de auto ook een stuiterbal word door het verhogen met als gevolg dat als bochten een beetje hard ingezet worden de auto eigenlijk rechtdoor wil.

WimB12260 (0), 18 jaar geleden

Ik heb weer wat geleerd, nu nog hopen dat André er ook nog iets aan heeft.

Wim

Santa (0), 18 jaar geleden

Idd primera. Indien je je veren vervangt door die van een diesel, moet je eigenlijk ook bijpassende dempers hebben en dat is nu net weer een probleem want die zijn ontwikkeld voor het hogere gewicht van de dieselmotor..... Kort gezegd verander je ongewild de TOTALE afstemming van het onderstel.... En rijden met een zootje eindigt vaak in een slootje....

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Man man, zou de boodschap al zijn overgekomen?!

Sytze

Santa (0), 18 jaar geleden

Hoop het wel...........

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Of ben je bedolven onder de reacties, andre?

Sytze

stefan84 (0), 18 jaar geleden

Dre'ke ??

avonk (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor de reacties.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Nou ik hoop dat je er nog wat wijs uit kan worden na 38 reacties, andre!

Sytze

avonk (0), 18 jaar geleden

Ja, leuk he zoveel reacties op een vraag. Ik laat de auto zoals hij nu is. Ik had zo`n schik met hem dat ik van de week dacht; ""kom laat ik hem eens met de hand wassen". Kom ik beginnende roest tegen op de achterklep precies onder de ruitenwisser (zeker weten van binnenuit), echt balen en dat voor een auto van 3 jaar. Ik ga er wel mee naar de dealer maar na het lezen van de topics over dit onderwerp zal het weinig zin hebben.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Je hebt heel wat losgemaakt, andre!
Ik zou toch nog even contact opnemen met de dealer over die roest, als ik jou was.

Sytze

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.