close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: Hydraulische klepstoters Controleren en vervangen ( aantal vrage

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16 v

Hallo allemaal.

Na enig onderzoek en uitproberen van verschillende methodieken.(spoelen en dergelijke)
Om mijn klepstoters het zwijgen op te leggen kan ik helaas mededelen dat deze pogingen tot nog toe mislukt zijn.
Het lijkt er toch echt op dat deze vervangen dienen te worden :-(

Dit betekend als ik dat laat doen al gauw een rekening van € 800,-
Op dit moment is dat zeker geen optie voor mij.
Dus wil ik het zelf gaan doen.
Uiteraard kan ik uw tips en trucs daarbij goed gebruiken vandaar enige vragen van mijn kant:

Hoe te controleren welke niet goed zijn? ( of liever allemaal vervangen)?
Heb ik voor het loshalen van de stoters speciaal gereedschap nodig?
Staan in TIS 2006 alle aanhaal momenten merktekens vermeld?
Is er nog verschil in de kwaliteit van de stoters ?(prijzen verschillen hier en daar nogal)
Zijn er nog tips en trucs M.B.T loshalen en terugbouwen nokkenassen en distributie op tijd zetten?

Ik weet het zijn veel vragen maar ik zou er erg mee geholpen zijn als er in ieder geval enkele van beantwoord worden.
kennis van auto's en techniek in het algemeen is bij mij wel in orde.
Dit heb ik echter nog nooit bij de hand gehad.
Heb vroeger wel koppakingen vervangen van 8 kleppers e.d maar heb dit al een hele lange tijd niet meer gedaan dust toch wat roestig en terughoudend geworden ;-)
Dus ik hoop op een paar bruikbare tips alle info is welkom.



Bijvoorbaat mijn dank

P.S.

Monteur van de garage zei dat het inderdaad de klepstoters waren.

Maar zolang geen problemen met slecht lopen of erger tikken gewoon mee doorrijden was zijn advies.
Wat vinden jullie hiervan?


Update :

Vandaag de klepdeksel losgehaald en gekeken of er stoters bij zijn die ik zo in kon drukken of die ingedrukt bleven staan.
Geen van de stoters lijkt een probleem te zijn.
Ik heb de krukas verschillende malen rondergedraaid alle stoters lijken goed te functioneren.
Wat wel opvallend was dat er enorm veel olie in de bougie gaten lag en dat daardoor bougiekabels en boegies er zeer slecht uitzagen.(klepdelsel)
vanmiddag ga ik dit vervangen.
Ik denk echter dat het probleem van het tikken misschien ook door de nokkenassen kan worden veroorzaakt.
Hoe constateer je overmatige slijtage aan een nokkenas
Ik zal er een paar foto's van maken en jullie een oordeel laten geven.
Volgens mij zijn er wel slijtpunten op de assen maar zeker ben ik er niet van.
De nokken lijken nog wel goed te zijn .
Maar ja we praten hier natuurlijk over teinde milimeters.

Geplaatst door

omega81 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

mee doorrijden kan, maar het zal op de lange duur wel meer problemen gaan geven, ook zal het verbruik nu iets hoger liggen door de slechtere ademhaling ( Kleppen komen niet meer helemaal open. )

De beste manier om te testen is de kleppendeksel eraf halen, en dan de stoters proberen in te duwen, als er 1 of meerdere bijzitten die je zo in kunt duwen is die kapot., let wel dat jede motor nog even rondraait ( Ongeveer 360 krukasgraden, en dan nog een keer testen, er zijn altijd wel een paar stoters die op dat moment bedient worden en dus al onderinstaan,( of op weg zijn naar onder of boven).

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

allenmaal de stoters vervangen hoeft niet,maar kan wel.

heb je al wat verstand van auto's is dit zeker zelf te doen,maar wel even goed opletten.

als het goed is staat het optijd zetten van de distributie vermeld op je cd-rom.

en echt speciaal gereedschap heb je niet nodig!

succes

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Is er niet de kans dat bij het verwijderen van de klepstoters een klep losraakt en op de zuigers komt waardoor alsnog de kop eraf moet.
Ik heb het nog niet open gehad dus heb nog niet echt een idee hoe het precies zit.

omega81 0

18 jaar

nee, de klepstoters kun je er los afhalen, de klep blijft geborgd met de spietjes aan de klepveer, hier hoef je je niet ongerust over te maken.

Succes Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

ben het met Marcel eens.!

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.