Opel Astra F 1.6i GLS Wagon: Inbouw elektrische raambediening

Bouwjaar: 1993

Hallo,

Ik ben bezig met het inbouwen van elektr. raambediening. Ik heb uit een astra wagon een komplete set gehaald, en wil deze overzetten in de mijne. Set bestaat uit 2 kabelbomen, 2 motoren plus hefinrichting en 2 deurpanelen met schakelaars.
Het probleem is nu dat er wel stroom op de stekker van de motoren komt, maar deze niet draaien. De schakelaars en alles schijnen dus wel te werken. Ik heb dit getest door de bekabeling aan te sluiten, naast de deur, dus het is nog niet ingebouwd.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn, of dat ik iets vergeet?

Alvast bedankt, Henk.

Victor 216

Geplaatst door Victor 216 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

auto op contact gezet?

Victor 216 (0), 20 jaar geleden

Ja, de auto staat wel op kontakt. Aan de stekker die in het motortje komt zit een geel/rode draad. Ik ben bang dat dat de spelbreker is. Ik heb geen idee waar die voor is. Misschien voor de centr. deurvergrendeling. Maar ik vraag me af waarom de motoren geen levensteken geven, terwijl ik wel spanning meet op de stekker.

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

als je op de schakelaar drukt komt er dan wel en stuurspanning op de motor?

Victor 216 (0), 20 jaar geleden

Ja, er komt wel een stuurspanning. In beide schakelaar standen, op twee verschillende pennen natuurlijk.
Ook de massa lijkt goed op de bruine draad.

Victor 216 (0), 20 jaar geleden

Misschien ten overvloede, maar de auto waar ik nu deze raambediening wil inbouwen, was nog niet voorzien van elektr. raambediening. Het is dus geen vervanging, maar eerste inbouw in mijn auto.

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

dan moet hij werken. zijn de motortjes niet kapot?



Victor 216 (0), 20 jaar geleden

Ik kom nu net bij de Opel dealer vandaan en heb een schema gekregen. Hieruit blijkt dat de geel/groene kabel een konstante spanning moet hebben. Dit is in mijn auto niet standaard het geval. Vermoedelijk maakt de auto waar de installatie uitkomt, gebruik van een ander schema. Mijn zorg is nu dat ik op de geel/groene kabel in beide portieren een konstante stroom krijg. Heb je hiervoor misschien een tip? Misschien heeft de centrale deurvergrendeling al een konst. stroomdraad. Maar dat moet ik nog even meten.

Victor 216 (0), 20 jaar geleden

De motoren draaien. Het bleek dus uit de schema dat zekering F22 aanwezig moest zijn. Deze heb ik geplaatst en het werkt.
Opeltje, bedankt voor jouw medewerking, en indien ik nog mechanische problemen krijg met de inbouw? Nou ja, dan horen we elkaar nog wel weer, denk ik. Bedankt in ieder geval.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.