Nadat de olie is ververst met havoline syngard is de moter meer olie gaan verbruiken.
Nadat ik de olie wederom heb ververst met een syntetische olie soort,waarop alle auto's bij mij lopen en waarmee ik geen problemen heb,
wederom een hoog olieverbruik.
Een globale inspectie leert dat de moter kurk droog is ,dat de uitlaat niet walmt,dat de motor loopt als een zonnetje,trekt goed accelereert goed.
Kortom dit ziet er allemaal goed uit.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de klepseals zijn opgelost,maar dan nog zou je dat moeten waarnemen aan de uitlaat.
Wie heeft hiermee ervaring en kan mij op het goede spoor zetten
Het verbruik is 1ltr./700km
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk het eigenlijk niet, maar gebruikte je hiervoor minerale olie?
Er gaan verhalen rond dat motoren, welke eerst op minerale olie hebben gedraaid, plotseling olie gaan gebruiken wanneer men overschakelt op synthetische olie.
Welke viscositeit gebruik je?
Naar ik aanneem wordt er bij een officiele dealer ook met syntetische olie gewerkt
De olie die ik gebruik is 0w40
Deze levert bij geen enkele auto problemen.
Ik kan het ook niet verklaren,minerale olie heeft meer traagheid (Centistoke) misschien daardoor verklaarbaar?????
Is de motor idd pas NA de verversing met Valvoline meer olie gaan gebruiken of deed hij dat van tevoren ook al en heeft de klant dat nooit eerder vermeld..?
Je zou ook kunnen denken aan een vastzittende olieschraapveer........?
Hoe is het met de carterventilatie gesteld....?
17 jaar
[quote=S Grous]Naar ik aanneem wordt er bij een officiele dealer ook met syntetische olie gewerkt
De olie die ik gebruik is 0w40.[/quote]
Ik denk dat deze olie misschien wat te dun is?
Volgens mij gebruikt Opel als LONGLIFE-olie de 5W30 en heb je van b.v. Valvoline als volsyntheet de 5W30 en 5W40.
Je zou ook nog eens kunnen proberen met half-syntheet of minerale 10W40.
Uiteraard kan Havoline deze specificaties ook leveren.
Je kunt niet zomaar elke olie in elke motor kieperen ZONDER de specificaties in acht te nemen.
Sommige motoren zijn hier gevoeliger voor dan anderen.
17 jaar
[quote=S Grous]Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de klepseals zijn opgelost,maar dan nog zou je dat moeten waarnemen aan de uitlaat.[/quote]
Heb het met een Stilo Abarth meegemaakt met eenzelfde olieverbruik en dat werd alleen maar erger....
Elke 2 dagen een liter olie erbij, maar uitwendig GEEN lekkage, GEEN walmende uitlaat en GEEN vettige achterzijde......
Later bleek dat de cilinders ovaal waren en dat de schraapveren daardoor de boel niet goed konden afdichten.
Abarth probleem.
Blok werd alsnog onder garantie gereviseerd (maar die was d.w.v. de vele liters dure, door de dealer geleverde Selina-olie inmiddels al wel betaald....)
17 jaar
Ja inderdaad Opel gebruikt vaak 10W40 olie.
Diesels ook 5W30
Bij auto's met Turbo bv zafira OPC altijd 5W30 gebruiken
Ook de Antara en Captiva hebben 5W30 nodig
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar