Motor houdt in en gaat vrij regelmatig regenereren. Verbruik zie je dan stijgen op infodisplay. Foutcode P0304 opgeslagen (overslag cil 4). Verder geen foutcodes. 's Morgens loopt motor ook even onregelmatig. Zou roetfilter dicht kunnen zitten? Auto heeft 187000 km op teller en is een lesauto.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Of zou de verstuiver van de 4e cilinder de problemen geven.
he arjan, gewoon even een vraagje: hoe is het oliepeil??
Auto staat niet hier, maar ik zal dit eens bekijken. Denk je aan een lekkende verstuiver? Hij nagelt wel meer dan anders vlg. mij
een lekkende verstuiver zou kunnen,maar je verteld dat hij regelmatig gaat regenereren,dus flink wat in de uitlaat spuit,wat het roetfilter niet lekker vind.
kun je de inlaatluchttemperatuursensor uitlezen? meestal als de uitlaat dicht zit loopt de inlaatlucht temp ook op.
Kan ik wel. Heb daarnet nog even vlug uitgelezen, want klant moest snel weer weg. Nu stond de code P0409 (uitlaatgasretour signaal niet logisch) er bij. Roetgehalte 90 % Gisteren stond dit op 34 %.Heb nu beide codes gewist en kijken wat terug komt. Wat regenereren betreft, ik ga er vanuit wat de klant zegt. Maar dat heb ik zelf nog niet gezien. Zou toch het roetfilter de boosdoener zijn.
Pijpje naar drukverschilsensor voor het roetfilter zat vol. Inlaatdruksensor ook erg vervuild. Nu heb ik het probleem nog van koud starten en slecht lopen. Langere tijd stilstaan (1 dag), na starten stilvallen. Misschien brandstof terugloop???
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar