Hallo Opeltjes ,
Ik heb af en toe problemen met mijn corsa tje soms lijkt of hij inhoud. wel kan ik voelen aan de versnellingspook dat er genoeg kracht zit in de motor maar hij kan het niet eruit halen ik heb de afdichtingen/pakkingingen van de carburautor vervangen nieuwe erin gezet schoongemaakt met carburautor reiniger nieuwe lfr, olie bijgevuld nieuwe bouigies erin gezet alles bij de dealer gehaald voor zekerheid maar weinig resultaat. Hij is uitgelezen geen foutcodes .Het is een 1.4 sz motor Multec-inspuitsysteem km stand = 49.845
er is wel in de achtertste uitlaatpijp roest te zien snap niet hoe dit kan mischien de uilaat dicht zit of de katalysator niet meer goed is ??? Wie ken deze probleem ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe is het gesteld met het brandstoffilter? En volgens mij is het geen carburateur, maar een injectie.
hi roel,
Er zit een nieuwe brandstoffilter niet de orginele van opel maar eentje gehaald bij brezan en ja inderdaad het is injectie.
Dacht dat een carburateur was maar het heet Gasklepinspuithuis
19 jaar
Je kunt de uitlaat aan de voorkant losmaken en een stukje rijden om te kijken of de kat dichtzit. Hoe is het met het luchtfilter?
ook vervangen
19 jaar
Ik zal de uitlaat aan de voorkant los maken.
maar, ik heb een keertje onderin gekeken zag dat de middelste denk de kat van buiten roodachtig was geworden heeft het toch daarmee te maken
19 jaar
Nou als de kat roodgloeiend wordt is hij volgens mij overleden, maar probeer het maar eens.
ik heb het zelfde probleem en heb ergens op dit forum gelezen dat het de egr klep zou kunnen zijn. Deze is dan vuil, de as dan ook, daarom zou deze te lang open blijven staan.
Zelf heb ik nieuwe bougies+kabels en benzinefilter vervangen.
Verbruikt bij jou de auto meer dan normaal zou moeten wezen =
19 jaar
Hoi Patrick ,
De EGR Klep die jij noemt is het niet die ene zwarte ronde plastic die voor de Gasklkepinspuithuis is gemonteerd ? met andere naam EGR/UGR Uitlaatgasrecirculatieklep uit de boek gevonden maar hoe kan je dit testen of hij inderddad niet zijn functie doet ? want ik wilde deze een keertje eraf halen om te controleren, maar zat muurvast met speciale grote torx schroeven onderin het verbruik is volle tank 50 liter euro 95
rijdt +/- 600 km
19 jaar
Dat is een goeie, ik ben er zelf ook pas gisteren achtergekomen, zo ik heb uitgezocht klopt jou informatie.
Een x14sz hoort normaal gesproken minstens 1:14 te lopen, ik vind dat die van mij zuipt. Vandaag ga ik verder met mijn research, onder andere ook waar je die torx dop kunt krijgen.
Als de motor nog niet op temperatuur is, trekt die van jou ook beter ? En houdt hij ook in bij 40 in 3 ?
19 jaar
Ja de motor trekt beter in de koude temperatuur denk i.v.m. choke regeling aangaat daarna waarneer hij zijn temp heeft bereikt, snelheid tussen de 20 en de 40 klm inhouden maar wat ik verder heb uitgezocht is dat die egr/ugr klep van de 1.4 SZ motoren electronisch is, enige wat wel zou kunnen dat hij onder de egr/ugr klep door vuil dicht zit. Je kan de controleren zonder de motor aantezetten stekker eraf halen en daarna moror starten dan zie je de oranje waarschuwingslamp branden zo niet dan is hij defect .
19 jaar
als de kat roodkleurig wordt...zit waarschijnlijk iets in de uitlaat dicht. dus niet aleen de kat controleren maar ook de dempers.
Beste Opeltjes,
Ik ga op advies van Opeltje, Roel, en patrick onderdelen na kijken
Zodra de oorzaak is gevonden en opgelost is laat ik het weten.
p.s.
Ik bedank jullie allemaal ,,,
Alvast een prettige Kerstdagen en een gelukkige *****2005******
19 jaar
Inmiddels heb ik de egr module losgehaald en kon het niet uitelkaar krijgen, het is namelijk een zwart inelkaar geperst blok/cilinder. Aan de onderkant zag ik een torx bout, deze veerde naarbinnen, dit was dus de klep. In het 2e gat heb ik wat kruipolie gespoten zodat de boel weer wat spoepeler beweegt.
De pakking heb ik voorzichtig bijgeschuurd want deze was aan de randen verweerd, hij zoog dus ook valse lucht aan. Op de pakking heb ik een dun laagje vet gesmeerd en de boel weer inelkaar gezet. Je moet hebben een torx bit maat 45.
Omdat de bougies door al die vieze lucht zwart zijn geworden heb ik injectorenreiniger bij de benzine in gegooid, van wynns, paars flesje. En waarempel, ik heb een andere auto !
Hij is veel zuiniger en trekt als een puber, super !
Bij deze bedankt voor jullie tips, Atilla en anderen veel succes en een goed 2005.
19 jaar
Tjaka het is gelukt de oorzaak afkomstig van de EGR ik heb net als patrick de handelingen gedaan en inderdaad hij houd niet meer in wat betreft de uitlaat is niks mee aan de hand. Je moest eens zien hoe vuil hij was geworden natuurlijk dat de kleppen niet genoeg open en dicht gingen maar ben nu heel blij ik hou nu meer van mijn corsaatje dank jullie hoop dit soort problemen eigenlijk bij een onderhouds beurt ook meegenomen moeten worden.
IK heb een klein vraagje
de corsa die ik heb is een 1.4 i SZ motor bj: 1997
maar onder welk type valt hij:
is het een :
Swing, Eco, Sport, Strada, Njoj ik heb geen idee
op de deurpaneel zit er een rond logo met groen en grijs kleur.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar