Opel Vectra: inhouden als motor warm is

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8i NZ

als de motor na een tijdje warm is dan begint de auto bij het optrekken intehouden,schokken dit is bij alle versnellingen maar als hij dan op snelheid is dan is het weg maar als je dan harder wil rijden heb hij het wel weer even

iemand enig idee uit blote hoofd wat de oorzaak zou kunnen zijn ?

bedankt alvast

richard

thewhale

Geplaatst door thewhale (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

32 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

egr klep,zijn je bougie's nog goed???

boredtc (0), 14 jaar geleden

Zit nu ook al 2 weken te klooien met exact hetzelfde probleem.
Heeft bij jouw het motormanagement-lampje al gebrand?
Ikzelf heb vanavond een bougiekabel met gaatjes ontdekt...hopen dat dat t is...
Het kan in principe vanalles zijn, daarom hoop ik voor je dat je lampje even gebrand heeft,
(net als bij mij) dan kan je namelijk eerst de boel laten uitlezen bij de dealer, scheelt een hoop ergenis/geld.

thewhale (0), 14 jaar geleden

de bougie's zijn pas vervangen net zoals het luchtfilter!
het motormanagementlampje heeft inderdaad gebrand maar dan op de snelweg als ik 3000 toeren draait en 140km rijdt als ik dan gaat zakken tot 120km dan is het weg en loopt de motor goed
waar kan ik de egr klep vinden en is het zelf te doen te vevangen zo nee is het dan duur het te laten doen

gr
richard

thewhale (0), 14 jaar geleden

kan ik de egr ook uitschakelen heb hier veel over gelezen ?

gr
Richard

Robert48 (0), 14 jaar geleden

Zo is het bij mij ook allemaal begonnen en werd steeds erger,probeer eens een nieuwe brandstoffilter,kosten nog geen 8 euro en kan nooit geen kwaad om een nieuwe erop te zetten.

Lees dit maar eens

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...


Gr,Robert

thewhale (0), 14 jaar geleden

ja heb het bericht gelezen
en het klopt wel wat je beschrijft bij mij gaat het ook ruiken naar koppelingsplaten
maar weet zeker dat deze goed zijn
zal het eens proberen bedankt voor de tip

grrichard

stefan84 (0), 14 jaar geleden

[quote=thewhale]bij mij gaat het ook ruiken naar koppelingsplaten
maar weet zeker dat deze goed zijn

grrichard[/quote]
Hoe ben je er zo zeker van dat de koppeling nog in orde is als je deze al ruikt ?

Wat is de km-stand van de auto ?

Gr Stefan

thewhale (0), 14 jaar geleden

koppeling 1000 km geleden vervangen.

gr
Richard

thewhale (0), 14 jaar geleden

waar kan ik de benzinefilter vinden en is het moeilijk om deze zelf te vervangen?

grrichard

Robert48 (0), 14 jaar geleden

[quote=thewhale]waar kan ik de benzinefilter vinden en is het moeilijk om deze zelf te vervangen?

grrichard[/quote]
Als je van achteren onder de auto gaat liggen boven de achteras zie je een soort potje hangen met 2 slangen eraan dat is de brandstoffilter. 5minuutjes werk om het te verwisselen (was voor mij ook de eerste keer)


Gr Robert

thewhale (0), 14 jaar geleden

heb een schone egrklep gemonteerd maar blijf de klachten nog steeds houden inhouden /stotteren als de motor warm is.
zou het kunnenl iggen aan de inlat dat deze nog smerig is gisteravond rook ik trouwens in de auto verbrandingsgassen zoals je ook ruikt als je achter de auto bij de uitlaat gaat staan.
het vreemde van alles is als de motor kous is loopt hij als een zonnetje
er brand geen mm lampje !!!!

gr
Richard

kleijn (0), 14 jaar geleden

motor temperatuur sensor al geprobeerd ?
dus niet je water temp sensor

thewhale (0), 14 jaar geleden

nee nog niet geprobeerd waar kan ik deze vinden?
gaat om een vectra c18inz

gr
richard

kleijn (0), 14 jaar geleden

ben aan het zoeken maar kan het zo snel niet vinden .
doe mijn best.
moet nu even weg
mvg willem2

thewhale (0), 14 jaar geleden

ok is prima ben al lang blij dat er mensen meedenken
krijg trouwens van iemand de opmerking dat het de ontstekingsmodule zou kunnen zijn hij denk jij daarover/

gr
richard

Robert48 (0), 14 jaar geleden

[quote=thewhale]ok is prima ben al lang blij dat er mensen meedenken
krijg trouwens van iemand de opmerking dat het de ontstekingsmodule zou kunnen zijn hij denk jij daarover/

gr
richard[/quote]
Hoi Richard

Ik heb het probleem ook nog steeds...dacht dat ik ervan af was maar helaas,het lijkt of de motor op sommige momenten geen of te weinig benzine ingespoten krijgt(ik heb een vectra '94 1.6 monopoint.)

Ook ik heb dat gerucht gehoord en heb toen der tijd een andere ontsteking erop gezet,maar dat hielp ook niet.
Heb ook een andere caborateur geprobeerd maar ook dat liep op niks uit.

Nu heb ik dus gehoord dat het misschien de bobine of het besturings kastje kan zijn.



Wat ik tot nu toe geprobeerd heb is:

andere ontsteking
andere caborateur
nieuwe bougies,kabels,rotor en verdelerkap
nieuwe brandstoffilter

en niks helpt

Denk dat ik toch eens een andere besturings kast ga halen(25 euro op de sloop zeggen ze)


Gr,Robert

boredtc (0), 14 jaar geleden

Bij mij was het de brandstofpomp, onvoldoende brandstofdruk.
Sloopje erop en loopt als een tiet weer (nu al een paar weken)

thewhale (0), 14 jaar geleden

had jij dan ookhet probleem dat als de motor warm werd hij begon te stotteren en te schokken?

gr
richard

boredtc (0), 14 jaar geleden

Yep,

Eerste 3 min ging het goed, daarna, na b.v. voor een stoplicht te hebben gestaan,
bonken en inhouden als een gek.
Ik had 'm door n monteur van de opel garage laten ophalen en te laten uitlezen.
Als ik jou zo hoor, klinkt dit exact als mijn probleem, dus ik zou als ik jou was eerst even een sloopie ophalen
(kost niet meer dan 50 euro).
Ze hadden de pomp van mijn type auto niet eens liggen, maar wel 1 van een vectra b 1800 16V uit 96, die heb ik er opgezet en
hij liep gelijk goed.

P.S.

De monteur verklaarde dat die dingen vaak kapot gaan bij dit type...

thewhale (0), 14 jaar geleden

bij mij duurt het wel langer voordat hij begint met stotteren/inhouden meestal na z'n half uurtje drie kwartier rijden.
mar het zou een optie kunnen zijn denk dat ik het dan maar direct doet met de ontstekingsmodule dan ben ik van die twee optie's af.

gr
richard

boredtc (0), 14 jaar geleden

Als jouw auto geen knallen uit de uitlaat geeft, zou ik eerst denken aan de brandstofpomp...
Maar draai de pomp eens uit de auto, bij mij zat er namelijk een laag derrie op het zeefje van de pomp.
Leek wel een soort folie zo dik was het.
De brandstof kon maar door een piepklein gaatje door de pomp heen, en aangezien de brandstof ook de pomp
smeert/koelt heb je dikke kans dat ie kadoek is.

boredtc (0), 14 jaar geleden

Maar ik zal voor alle zekerheid hier mijn probleem proberen uit te leggen.

Na een tijdje boven een bepaald toerental/gasdosering bonken en inhouden.
Moest vroeg opschakelen om ook maar een beetje mee te komen.
Zat pas na zo'n 25 seconden op de 80.
Doortrekken kon niet.
Ook onbelast raakte ik niet de begrenzer.

thewhale (0), 14 jaar geleden

ja klinkt wel als hetzelfde.
is het voor een leek te doen een brandstofpomp te vervangen
misschien wat uitleg hoe ik te werk moet gaan?

richard

thewhale (0), 14 jaar geleden

kreeg ook een verhaal tehoren dat ik maar eens bij een andere pomp moest gaan tanken en dan een fles van de reiniger erbij.
wat vinden jullie van dit verhaal!

richard

boredtc (0), 14 jaar geleden

1: Je trekt je achterbank omhoog aan de voorkant (zit als het goed is een lusje waaraan je de bank omhoog kan trekken).
2: Je trekt het plastic-kapje eraf.
3: De slangen demonteren met een fittingschroevendraaier o.i.d.
4: je tikt (met een schroevendraaier) de borgring eraf, dan het plaatje eraf halen.
5: je haalt de klemmen los van het armatuur die de pomp vasthoudt.

that's it.

N.B.

Neem en lap stof mee, er komt namelijk een beetje benzine mee als je de slangen eraf haalt.
En om koppijn te voorkomen ook handig om het gat tijdens het vervangen even dicht te drukken.

Als reactie op je andere bericht;

Naar mijn mening erg ver gezocht...
Shell is weliswaar kwaliteits brandstof, maar alle tankstations moeten aan een bepaalde norm voldoen.

boredtc (0), 14 jaar geleden

p.s. ik ga natuurlijk uit van mijn auto (bj '96 net het volgende type) maar ga ervan uit dat er niet al te veel is veranderd ;)

thewhale (0), 14 jaar geleden

ik heb bij een andere pompstation getankt en tevens een fles reiniger erin gedaan motor loopt als een zonnetje al ruim 200km gereden zonder inhouden/stotteren.

weet dus niet of dit voor alle motorblokken gelden maar ik heb er baat bij
ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en die zijn ervaringen heb gedeeld.
er mag voor mij een slotje op

gr
richard

thewhale (0), 14 jaar geleden

dacht dus rvan af te zijn maar nee hoor na ruim 400km verder begon het weer ben gaan tanken en met een volle tank ging het weer beter mar nu na 300km begint het wer
even voor resume
dus met en volle tank met reiniger erin gaat het tot zo 400km goed
denk dus nu aan de bezinefilter en brandstofpomp.
ff wat vraagjes

hoeveel filters zitten erin de brandstofleiding en waar

mijn vlotter in de benzinetank werkt ook niet goed
na ruim 160km rijdn gaat de meter al naar de helft en na 200km rijden gaat het reservelampje van de bezine al branden.

al met al denk ik dat ik het in het brandstof gedeelte moet zoeken niet motorisch

gr
richard

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Of die motor verbruikt een verschrikkelijke scheut benzine,

of je tank trekt vacuum (word de inhoud kleiner)


willem

thewhale (0), 14 jaar geleden

het verbruik ligt zo rond 1op 12 ,13
dus veel verbruik is er niet

gr
Richard

thewhale (0), 14 jaar geleden

brandstoffilter vervangen was hard nodig veel drek kwam eruit zetten
de auto houdt nog wel wat in maar loopt al een stuk beter maar houdt nog wel in zo nu en dan
ga nu voor de brandstofpomp.

gr
richard

thewhale (0), 14 jaar geleden

probleem opgelost?
was de brandstofpomp die heel erg vies was
andere erop loopt als een trein
mag slotje op

richard

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.