Hallo , Als de auto koud is trekt hij als de brandweer, komt hij op bedrijf temperatuur dat gaat er een rood lichtje branden en zakt de snelheid terug tot 70 km en trek hij niet meer
m.a.w. het motor management stopt er mee Wat kan de oorzaak zijn?
Alvast bedankt voor uw zeer gewaardeerde advies
gr Japio
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitlezen geen fouten
Welk rood lampje gaat er branden.
6 jaar
Lijkt wel op een nood loop waar die in gaat.
Heb even voor je op deze forum zitten zoekken en heb even wat gevonden dit kan het ook zijn zal zo wie zo alle kaabels.
En slangen na kijken kan ook steen matter zijn of iets anders hier de bericht. Die ik gevonden heb van het forum.
nsteen @ 01/02/2015, 03:07
Opel Vectra
bouwjaar: 2003
brandstof: diesel
motorcode: 2,0dth
Beste,
Heb het volgende probleem voor met auto opel vectra c van 2003 met 2,0 diesel.
De auto kreeg bij inhalen foutmelding, thuis uitgelezen en gaf fout p0234 boost pressure control circuit positive deviation.
Hij trekt ook helemaal niet meer door,gaat wel niet in noodloop.
Heb ook al live boostwaarde uitgemeten en actuele waarde komt niet boven de 100 kPa terwijl hij 140 a 200 kPa vraagt.
De regelstang van de turbo zit los, ik dacht eerst dat ik daar roetaanslag heb omdat deze auto veel korte stukken rijdt.
Nu heb ik na opzoek werk veel tegenstrijdigheden gevonden wat de oorzaak van het probleem kan zijn.(EGR, boost sensor, boost pressure control, luchtmassameter vervangen zonder opgelost te zijn.)
Dus geen zin om zomaar dure sensors/kleppen te vervangen terwijl deze nog ok zijn.
Iemand ervaringen met dit probleem of meer zaken/waardes die ik kan testen voor uitsluitsel te geven.
Ga morgen ook alle vacuumslangen goed nakijken op lekken.
Mvg Koen
Ken jij iemand die de oplossing weet? Deel het:
Ron001 @ 01/02/2015, 03:52
Gevonden, google weet veel enik ook weer een beetje meer
inderdaad controleren vac slangen, maar heel goed mogelijk dat de afblaasklep van de turbo open blijft staan.
oorzaken, vuil, roet etc of de solenoid staat vast dus de afblaas open. Reinigen klep met een solvent en wanneer droog solenoid spuitje wd40 geven.
hoop dat je hier verder mee kan kwam ook e.a op YT tegen met als zoeker p0234 fault deviation pressure
met groet ron
Koensteen @ 01/02/2015, 14:11
opgelost, vacuumslang was aan koppeling gescheurd onder plooibescherming.
Het moet niet altijd geld kosten :)
groeten koen
bericht
Voeg een YouTube-video toe
Plak de URL van de video die je wilt laten zien tussen de codes [yt]...[/yt].
Voorbeeld: [yt]http://www.youtube.com/watch?v=VmFXLvXXS...[/yt]
Vergeet niet om de oplossing ook te vermelden. Degene die helpt bij het oplossen van een probleem hoort graag hoe het is afgelopen!
Soortgelijke problemen? Zoek hier verder.
OBDpartners
Home Forum Particulier Forum Opel P0234 auto trekt niet meer
Informatie
Zoeken
Help
Kenteken informatie
Links
Column
Ideeënbus
Privacybeleid
Bedrijven
Garages
Specialisten
Leveranciers
Problemcar
Contactgegevens:
Info@problemcar.nl
FAQ Hulplijn Sitemap Voorwaarden
6 jaar
@David Schutte ,
je hoeft niet een hele webpagina te quoten...
Hallo mede techneuten het is opgelost. De computer op de motor was defect, echt defect was niet meer te repareren.
bedank voor uw aller inzet en goede adviezen.
Hallo mede techneuten het is opgelost. De computer op de motor was defect, echt defect was niet meer te repareren.
bedank voor uw aller inzet en goede adviezen.
Uiteindelijk bij door Robbie opgelost, ecu defect
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar