Mijn opel kadett e bj.1989 met c20xe (2.0 16v) motor heeft het probleem dat hij bij constante snelheid bv 80 km/h niet constant lekker blijft lopen, hij gaat dan inhouden en pruttelen. Maar als ik dan terug schakel van 5 naar 4 en wat meer toeren draai is het probleem over. Het komt dus allen voor bij consante snelheid bij lage toerentallen(+/- 2000 omw.). Verder heb ik de luchtmassameter al vervangen, oude was defect toen was het probleem enige tijd over maar naar een tijdje kwam het probleem weer terug. Ook de bdp sensor meerdere malen schoon gemaakt maar bracht ook geen oplossing. Tevens nieuwe bougiekabels en bougie's gemonteerd. Verdelerkap vervangen incl. rotor. Toen naar garage geweest en gekeken of er storingen in het systeem zaten maar dat was ook niet het geval. Aan de testkast gehangen en lamda sonde gecontroleerd maar was ook ok. Toen heb ik zelf nog een connector gevonden aan de rechter zijde bij het schutbord met een stekker er in met a en b erop. Deze kan er op twee manieren in en heb deze omgedraait.Volgens garage had dat met het cetaangetal van de brandstof te maken, de een was 98 en de ander 95. Ik tank zelf altijd 98 omdat de auto is voorzien van een andere chip en dat werd mij door hun aanbevolen.Na een tijdje gereden te hebben leek alles over maar nu is het weer terug.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer de inlaat slang tussen het luchtfilter en smoorklephuis goed. deze willen wel eens scheuren. dan krijg je dit soort problemen.
Ik heb die slang een tijde geleden al vervangen en de oude was inderdaad stuk maar het probleem blijf nog steeds aanwezig. Ik weet inmiddels ook niet meer waar ik het zoeken moet. Heb je misschien nog andere tips???
21 jaar
eerlijk is eerlijk, het veranderen van de motormanagment kan ok dit soort problemen doen voortbrengen. de klachten ijn duidelijk maar de oorzaak kan van alles zijn. met name als er gesleuteld is aan het motormanagment durf ik hier geen concrete oplossingen voor op te noemen. maar als jij het wel aandurft......de temperatuur sensor of zijn stekker wil ook wel ens voor problemen zorgen.
Ja goed ik kan begrijpen dat als er in het managment systeem bepaalde dingen zijn veranderd er ook gevolgen aan kunnen zitten. Maar het probleem deed zich ook al voor voordat de chip gemonteerd was. Dus eiegenlijk kan dat niet de oorzaak zijn dacht ik? Maar goed ik zal die tempratuur sensor eens gaan controleren. Als ik het goed begrepen heb zitten er twee op toch?? Eentje op thermostaathuis met een amp schoentje die is voor de meter in dashboard en de andere met een twee polige connector en die is dus voor computeraansluring? Kan ik deze gewoon met een multimeter controleren? Wat zijn de waarde's die ik dan zou moeten meten bij warm en koud? Of is het verstandig om hem maar gewoon te demonteren en met een aansteker warm te maken??
21 jaar
Als ik het goed begrijp is de lambdasensor nog niet vervangen. Toch zou ik dit eens proberen. Ik heb zelf ook een dergelijk probleem gehad (overigens zonder chiptuning). Ook hier was geen foutcode of storing van lambdasensor opgeslagen.
het gaat hier om de twee polige stekker. controleer deze eens goed. overigens is de opmerking van wouter ook goed. de lamda sensor geeft ook dit soort problemen.
ja goed zou dit vandaag eens gaan doen jullie horen wel hoe het afloopt en alvast bedankt voor jullie moeite
Martin
21 jaar
Je schreef dat je de bougies vervangen had. Is de electrodenafstand correct? Tevens hebben we met dit soort problemen wel vaker succes gehad door de afstand 0,1 tot 0,2 mm groter te zetten.
Het heeft even geduurt maar allemaal hartelijk bedankt voor de goeie hulp het probleem was uiteindelijk toch de tempratuursensor ik heb deze nu vervangen en alle problemen zijn nu opgelost!!!!
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar