Ik hebt een kadett GSI 2.0L 16V (C20XE). Als de motor koud is dan houdt de motor allemaal in, hoe warmer de motor is hoe beter die loopt. Als ik langzaam optrek dan loopt ie wel goed maar zodra ik vol gas geeft smoort de motor helemaal, net of de motor geen brandstof meer krijgt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
volgens mij heb je ongeveer hetzelfde blok als ik heb in me astra.
ik zou denken aan de lucht/massa meter. maar ik weet niet precies hoe het bij een kadett allemaal is. heb je een lambda sonde/sensor ?
je zult het niet geloven, maar ik had gisteren en vandaag ook zoiets.. als ik veel gas gaf, stotterde de motor een beetje, lijkt inderdaad alsof er iets mis is met de benzine toevoer. als ik het vaker heb doe ik volgende week een nieuwe benzinefilter + luchtfilter. als het dan niet weg is, nieuwe bougies, en daarna maar zoeken of het in een sensor is.
18 jaar
heb je de temperatuur sensor al gecontroleerd ?
heb precies hetzelfde bij een bmw meegemaakt!
of trek anders de stekker er eens af en kijk eens hoe hij dan reageerd,als hij zo raar loop!
18 jaar
roy controleer eens je benzinepom of verwissel deze met een andere
heb ook al vanalles veranderd op de benzinepomp na,na alle sensor ed te hebben vervangen incl Lmm DME Lambda nog geen resultaat gehad.kan me alleen nog de pomp bedenken.
hou ons even op de hoogte aub
Succes
18 jaar
dat gestotter heb ik 2x gehad. als het vaker voorkomt zal ik de benzinepomp laten nakijken of vervangen,. maar dat zal nog minimaal een maandje duren.. mocht het zover komen zal ik het laten weten
18 jaar
Lijkt erop dat je iid te veel brandstof krijgt. Zit er een (automatische) choke op, die zou wel eens kunnen blijven hangen. Sjaak.
@ sjaak
heb hier een bmw staan die dat precies andersom doet!stationair lopen en rijden perfect als de motor koud is maar gaat schommelen als de motor warm is ook loopt hij dan niet eg mooi meer.het gaat om een 325i 24v E-36 zonder vanos.haal amper de 200.hebben al bijna alles omgezet van een goedlopende 325 zoals :Luchtmassameter,lambdasonde,DME Computer,Injectoren+drukregelaar,complete inlaatspruitstuk,temp.sensor in de cil.kop.nieuwe bougie's,6 bobinen verwisseld,vacuumslangen gecontroleerd,andere stappenmotor verwisseld.het enigste wat ik niet heb liggen in de benzinepomp maar heb deze +/- 3 maanden geleden nog getest met een barmeter en toen was het nog 3,5 bar.
deze wagen heeft geen auto shoke toch ? of hoe gaat dat precies in zijn werk.
Groetjes,
18 jaar
Stefan, ik ben niet autospecifiek op de hoogte, maar meestal zit er op een brandstofpomp een systeem om bij de start meer en/of vroeger brandstof in te spuiten. Als je je dan voorstelt dat dit continue blijft werken, kun je bij een warme motor (dus wanneer de vervroeging/ vermindering NIET nodig is) een slecht lopende motor krijgen.
Daniel, bij jou lijkt het alsof de koudstart niet goed werk (in tegenstelling tot wat ik eerder schreef), dit zou, zoals Stefan zegt, aan de temperatuursensor kunnen liggen.
Daniel, zijn de kleppen goed afgesteld?
Succes. Sjaak.
Er zitten hydraulische klepstoters op dus kleppen stellen is overbodig. De temperatuursensor heb ik gecontroleerd en die is bij een koude motor 3000 ohm en bij een warme motor 300 ohm, dus de temperatuur sensor is goed. Op een C20XE motor zit geen koudstart verstuiver gemonteerd. Er zit een verwarmde lamdasonde op deze geeft een waarde van 0 to 1 volt, ik weet niet wat de juiste waarde moet zijn. Verder zit er op deze motor een luchtmassa meter met gloeidraad, dus niet eentje met een stuwschijf. Ik weet verder niet hoe ik deze moet doormeten. Ik heb de bougies vervangen maar volgens mij moet ik het niet in het onstekingssysteem zoeken. Hoe meet ik de inspuitdruk en hoeveel druk moet dit zijn?
Groetjes Daniël van Hemert
18 jaar
Sorry Daniel, ik ben een techneut maar geen autodeskundige, dus soms komen er onnodige (door onwetendheid) opmerkingen voorbij wat betreft autospecifieke dingen. Dus op jouw vragen kan ik geen antwoord geven. Succes Sjaak
Hier een bericht van een c20xe rijder, mijn Combo als ie koud is loopt ie ook niet lekker, dit wordt veroorzaakt door een teveel aan benzine dat ingespoten wordt.
Nou is het zo dat een motor (zeker oudere motoren) toch rustig warm gereden dienen te worden, en zeker deze hoog vermogens motoren.
ik zie het zo, dat dit mij enigzins op de hoogte houd van een extreem koude motor.
na een minuut of 3 a 4 loopt ie wel goed, maar ik rijd m zeker 15 minuten warm alvorens hem vol open te trekken, dit alleen maar te behoud van de motor.
Willem
Ok daar heb je gelijk in. Maar ten eerste als de auto net gestart is dan kan ik gewoon niet rijden, de motor levert geen vermogen. En ten tweede als de motor op temperatuur is dan kan ik hem niet tot 5000 toeren doortrekken, dan houdt de motor in. Ik rijd de motor altijd heel goed warm, maar sinds een tijdje wil de motor niet meer goed lopen. Voorheen liept ie als een kanon. Ik heb problemen met de ontsteking gehad die heb ik opgelost, de bougiekabels waren namelijk kapot. Verder heb ik de bougies vervangen, ander benzine filter gemonteerd, maar hij wil gewoon niet goed doortrekken in toeren, en als de motor koud is dan levert hij helemaal geen vermogen. Ik denk dat er iets aan de hand is met de injectie. En het rare is dat de motor geen foutcodes geeft, of kan het motormanegmentlampje kapot is. Maar hoe meet ik de inspuitdruk en hoe test ik de injectors ? Zijn er mensen die mij hier antwoord op kunnen geven of heeft er iemand nog andere tips.
Groetjes Daniël van Hemert
18 jaar
Daniel,
begin eens bij het begin,Heb je al eens naar de verdelerkap en rotor gekeken?Zitten ze er al lang op ? vervang ze dan eens ook al zie je er zo niets aan.
Je motor managementlampje moet branden als je het contact aanzet.Sommige blijven branden tot de motor loppt andere gaan na een paar seconden weer uit.Maar als je het contact aanzet moet hij gaan branden.De injectoren kun je niet "even " testen.
Heb je al naar de temp. sensot gekeken?De weerstand van een koude (20 graden) sensor is tussen 2000 en 3500 ohm en een afgegeven spanning van 3tot 4 volt
Warm (90 graden) 200-400 ohm en 0,8 tot 1,5 volt.
gr
michael
18 jaar
Ik heb niet naar de verdelerkap gekeken. Maar de motor loopt gewoon op vier cilinders. Ik heb de temperatuur sensor getest en die is goed. Het is wel een goede tip van dat motormanagmentlampje want die heb ik nog nooit zien branden. Ik zal eerst ff gaan kijken waarom het motorm. lampje niet brand. Weet jij hoe je de lamdasonde en de luchtmassameter kan doormeten ?
Met vriendelijke groet,
Daniël van Hemert
18 jaar
Ik heb dit gehad met een calibra v6, daarvan zat de katalysator verstopt.
Willem
Ik heb de temperatuur sensor vervangen door een weerstand van 3000 Ohm en toen loopt de auto wel goed. Nu heb ik een nieuwe temperatuur sensor gemonteerd en nog steeds loopt ie niet goed wat kan ik nu doen ?
Daniël van Hemert
18 jaar
daniel
zit er wel voldoende koelvloeistof in?Als de zender niet in het water komt geeft hij verkeerde waarden aan
gr michael
ps kijk toch eens naar die verdeelkap en rotor
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar