Opel Vectra: Inhouden na 4000 toeren stoteren overslag op clinder 3

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 Gts Z22YH

Hallo ik pas geleden een opel vectra 2.2 GTS met motor code Z22YH Gekocht zit met een probleem !
wanneer er normaal rustig wordt mee gereden en normaal optrekken rijdt het auto geweldig . maar als ik gas gaat geven boven 4000 toeren dan gebeurt er iets heel vreemds. de auto gaat inhouden en gaat stoteren en loopt dan eventjes
op 3 clinders . en is de vermogen weg. ik zet hem even aan de kant en start hem opnieuw weer aan . loopt weer netjes . ga ik weer normaal rijden niks aan de hand . en dan geeef je weer gas voorbeeld op de snelweg boven de 140 km per uur . dan gaat hij weer inhouden en gaat de auto langzamer rijden . zet hem weer aan de kant en hij ramelt. geef een beetje gas en gaat stoteren. zet hem even uit start hem opnieuw weer aan . loopt weer netjes
Heb inmidels de auto naar de opel dealer gereden en uitlaten lezen. gaf de volgende Foutcodes aan . code P0130 en dan gaf die p0303 overslag op clinder 3 en de laatste code is P1191 (5B) Druksensor brandstofleiding ingaand signaal op circuit te hoog . we hebben zelf pas geleden de bougies laten vervangen 3 dagen terug nog hielp ook niet. Opel heb een een terugroepactie gehadt en toen hebben ze de – brandstofdrukregelaar vernieuwd ! nog pas geleden nog!
Wat nog niet is vervangen is de Bobine waar we zelf ook aan twijfelen of de benzine druk sensor of hogedrukpomp Wat ken dit zijn ken iemand mij hieraan helpen zou erg blij zijn als dit opgelost was Groetjes

audemre 68

Geplaatst door audemre 68 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Brandstofdruk regelaar en brandstofdruk sensor zijn 2 verschillende dingen.
Je hebt nu een foutcode op de sensor (niet de regelaar). En dan ook nog een probleem met de lambdasonde, dus die kan niets meer corrigeren.

Fout op de brandstofdruk sensor kan de sensor zijn, de bedrading van die sensor, of de druk is echt te hoog (meer dan 135 bar).

Wat was de exacte tekst bij foutcode P0130? Kan helpen bij het trekken van conclusies.
Wat stelde de dealer voor die de fouten uitlas?

audemre 68 (0), 12 jaar geleden

Heel erg bedankt voor u intersse Ik zal alles even omschrijfen diagnose- motormangementsysteem fout codes P0130 (52) geen overeenstemming O2-sensor 1 van rij 1 en O2-sensor 2van rij 1
p0303 (01) overslag op clinder 3 p1191 (5B) druksensor brandstofleiding ingaand signaal op circuit te hoog dit heeft de opel dealer uitgeprint
ben gisteren weer gaan rijden met de auto .ik reed lekker rustig niks aan de hand . wou weer gaan probeeren. gaf weer gas bij acceleren . dan gaat die zijn vermogen gebruiken. ja hoor houd gelijk weer in en brand er op daschboard kast een lampje van sleutel teken reparatie teken oranje lampje en de auto gaat stoteren en schudden daarna zet ik hem even stil start hem gelijk na ongeveer 30 seconden start meteen lampje uit rijd weer heel erg normaal. het gebeurd alleen als je wat power gaat gebruiken koud start doet die ook goed als de motor warm is start hij ook meteen wat zou dat kunnen zijn groetjes

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

lees dit eens even goed door:
http://amtgarageforum.nl/opel/vectra/toe...
Daar was het uiteindelijk een membraam in de pomp die defect was. Brandstofdruksensor al goed laten controleren???

kleijn (0), 12 jaar geleden

bij mij was het toch de bobine
meten goed rijden klote
nieuwe er in alles in orde no problem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.