Volgend probleem doet zich voor: auto houdt op willekeurige momenten in, zeg maar schokken. maakt niet uit of motor koud of op bedrijfstemperatuur is. Storingslampje brandt niet op moment van inhouden. Volgende componenten reeds vervangen; EGR-klep, bobinerail, MAF-sensor, KVS temp.sensor incl. stekker en kabel. ECU is voorzien van nieuwste software. Er zijn echter 2 dingen die opvallen bij deze auto: na een tijdje stilstaan is het rempedaal keihard, oftewel, geen vacuum meer en ten tweede is dat de brandstofmeter een eigen leven leidt, geeft bij bijna lege tank soms "tanken"aan (lampje knippert), als je de motor daarna uitzet en weer opnieuw start, staat de brandstofmeter weer op +/- 10 ltr. Massa probleem ergens???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Boor is een klein gaatje in de benzine dop ivm vacuum trekken van de tank, heb zelf ook weleens zoiets gehad
Vergeten te vermelden, heb ik ook al gedaan.....
Ook is het gasklephuis gereinigd en de flow-by boring opgeboord naar 2 mm (carterventilatie)
Ben nog steeds zoet met deze klacht, maakt me gek (is n.l eigen auto) Heb de datalijst van de ECU eens doorlopen en zijn toch wat waardes die afwijken van TIS. Ten eerste de BLM, (regeling luchttoevoer stat. draaien), deze staat op -24, normaal tussen -10 en 10, verder staat feedback EGR op 1V, maar wel op 0%. Zodra de airco aangezet wordt gaat BLM naar +/- -2. Heb inlaatspruitstuk en vacuumslangen allemaal al gecontroleerd, zijn goed..............
Heeft er iemand een advies??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar