Foutcode P0100 LMM en P0234 Turbodruk te hoog. Heb druksensor al gereinigd, zat helemaal vol, maar probleem komt terug. Het is een lesauto, dus lage toerentallen. Soms staat hij stationair te galopperen en dan zie je de raildruk ook op en neer gaan. Volgens mij is het een vervuilingsprobleem. Heeft iemand ervaring om het inlaatsysteem te reinigen, handmatig of evt. met reinigingsmiddel via de inlaat?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Fote diesel intakecleaner heb ik altijd wel goede resultaten mee kijk uit voor het op hol slaan en de temperatuur van je roetfilter.
Gr Ron
Nou, ik heb het gedeelte onder de EGR er afgehaald. Het zat voor de helft dicht. Ga later het andere gedeelte nog schoonmaken en de smoorklep
Probleem is nog niet weg. Dus toch nog verder reinigen. Gaan trouwens de LMM dikwijls kapot bij deze motoren? Hij houdt namelijk ook in en een fout op de LMM P0100.
Hey,
LMM's gaan niet zo heel vaak, je zou eens kunnen meten of hij nog goed meet, rijden en dan kijken wat de waardes worden bij volgas acceleratie boven de 4 Volt moet hij dan komen uit mijn hoofd (multimeter kun je ook natuurlijk even aansluiten mocht je geen livedata hebben)
P0234 komt vaak voor er is een buitendienstoplossing voor van Opel (even navragen bij de lokale opel-dealer die moet dat zo voor je kunnen vertellen namelijk.) vermoedelijke heeft het meer te maken met je variabele turbo doe eens een blik werpen op de aansturing en de stang die regelt op je variabele turbo of deze niet verroest is of stroef gaat oa.
Hij trekt goed, alleen af en toe inhouden en soms in noodloop. Je zou zeggen als het probleem in vervuiling van spruitstuk zou zitten, dan zou hij toch minder moeten trekken. Turbodruk gaat tijdens stevig doortrekken naar ca. 2.2 bar. Meetwaarde LMM gaat stationair op en neer. Als ik begrepen heb, is dit normaal bij deze types. Verder EGR al gereinigd. Storing blijft af en toe terug komen.
Kun je trouwens bij deze motoren de EGR afdichten? Of krijg je dan een foutcode op de LMM.
Het stationair galopperen, zou dat van de drukregelaar vandaan komen op de pomp. Raildruk varieert soms van 20 naar 50 MPA,
Egr afdoppen geeft foutcode en hoogst waarschijnlijk noodloop.
Heb je de retour opbrengsten van de verstuivers al gemeten, deze willen ook nog weleens kapot gaan.
Ik heb ook een foutcode gehad dat raildruk te hoog was. Komt op het moment niet terug. Alleen galopperen en nagelen als raildruk omhoog gaat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar