Opel Rekord: injectie spuit niet in

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: .2i

Ik heb een opel rekord 2.2i van 1983, deze spuit geen benzine in.
Brandstofpomp bouwt wel druk op in het systeem, maar spuit geen benzine in.
Heeft een week eerder wel gelopen, maar nu niet meer aan de praat te krijgen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen.

zafira1.6

Geplaatst door zafira1.6 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Rekord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

De injectoren worden aangestuurd door de ecu.
Deze zit bij de rechter A-stijl in de passagiersruimte.
Het is bij Opel-kenners bekend dat daar nog wel eens waterlekkage in de buurt is en de ecu vol loopt met water. Kijk daar dus eens naar.
Mocht je meer hulp nodig hebben, stuur dan even een mail. Heb wel schema's voor je.
Nog een punt om na te kijken: zit de massa-aansluiting aan de achterzijde van het inlaatspruitstuk wel vast cq. is deze niet afgebroken?
Pomprelais wel goed? Deze geeft behalve een signaal naar de pomp ook een signaal naar de ecu.

zafira1.6 (0), 13 jaar geleden

Ik hem vandaag weer ff aan de praaat gekregen, niets gevonden.
Maar was toe bij de otstekingskast aan het controleren en de draden aan het bewegen.
Toe hakelde de motor en sloeg af.
Geeft de ontstekings kast ook informatie aan de computer m.b.t. de brandstof.
Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Ontstekingskast? Je bedoeld die op het linker binnenscherm bij de veerpoot? Daar in de buurt hangt wel het pomprelais tegen het schutbord.........

zafira1.6 (0), 13 jaar geleden

Tussen de veerpoot en het schutbord, zit een zwart kastje ca 7x15cm.
Het pomp relais is toch het vierkante relais dat aan het schutbord hangt?( gewoon relais formaat).

Dat kastje zit met 2 parker vast gezet, ik had hem loshangen en bewoog wat op en neer
hij begon te hakelen en sloeg af, hij vonkt nog wel.

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Klopt zoals het omschrijft. Bekend is ook dat het pomprelais nog wel eens stuk ging. Je kunt het pomprelais overbruggen zodat je deze kunt controleren of het de boosdoener is.
Controleer de stekkers goed op oxidatie. Via de mail zal ik je een schema sturen.
Verder gaat er eigenlijk weinig stuk aan de elektronica van deze oerdegelijke mobielen. Heb er zelf ook een.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Rekord of stel zelf een nieuwe vraag.