auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Rekord: injectie spuit niet in

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: .2i

Ik heb een opel rekord 2.2i van 1983, deze spuit geen benzine in.
Brandstofpomp bouwt wel druk op in het systeem, maar spuit geen benzine in.
Heeft een week eerder wel gelopen, maar nu niet meer aan de praat te krijgen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen.

Geplaatst door

zafira1.6 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De injectoren worden aangestuurd door de ecu.
Deze zit bij de rechter A-stijl in de passagiersruimte.
Het is bij Opel-kenners bekend dat daar nog wel eens waterlekkage in de buurt is en de ecu vol loopt met water. Kijk daar dus eens naar.
Mocht je meer hulp nodig hebben, stuur dan even een mail. Heb wel schema's voor je.
Nog een punt om na te kijken: zit de massa-aansluiting aan de achterzijde van het inlaatspruitstuk wel vast cq. is deze niet afgebroken?
Pomprelais wel goed? Deze geeft behalve een signaal naar de pomp ook een signaal naar de ecu.

moderator 0
badge

14 jaar

Ik hem vandaag weer ff aan de praaat gekregen, niets gevonden.
Maar was toe bij de otstekingskast aan het controleren en de draden aan het bewegen.
Toe hakelde de motor en sloeg af.
Geeft de ontstekings kast ook informatie aan de computer m.b.t. de brandstof.
Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

zafira1.6 0

14 jaar

Ontstekingskast? Je bedoeld die op het linker binnenscherm bij de veerpoot? Daar in de buurt hangt wel het pomprelais tegen het schutbord.........

moderator 0
badge

14 jaar

Tussen de veerpoot en het schutbord, zit een zwart kastje ca 7x15cm.
Het pomp relais is toch het vierkante relais dat aan het schutbord hangt?( gewoon relais formaat).

Dat kastje zit met 2 parker vast gezet, ik had hem loshangen en bewoog wat op en neer
hij begon te hakelen en sloeg af, hij vonkt nog wel.

zafira1.6 0

14 jaar

Klopt zoals het omschrijft. Bekend is ook dat het pomprelais nog wel eens stuk ging. Je kunt het pomprelais overbruggen zodat je deze kunt controleren of het de boosdoener is.
Controleer de stekkers goed op oxidatie. Via de mail zal ik je een schema sturen.
Verder gaat er eigenlijk weinig stuk aan de elektronica van deze oerdegelijke mobielen. Heb er zelf ook een.

moderator 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Rekord of stel zelf een nieuwe vraag.