Beste Mensen,
Ik heb een Astra F (5 schakel-benzine) uit 1996 Motor type X16SZR. Nu heeft zich de afgelopen 5 weken het 3 keer voorgedaan dat de auto wel wil "starten" maar niet wil "aanslaan" (excuses voor mijn technische onkunde ter verwoording). Er heeft inmiddels al 1 mannetje naar gekeken en die heeft ter plekken de motorkap open gedaan en de 2 schroeven uit de zwarte kunststof "luchtverdeler" boven op het motorblok gehaald. Vervolgens zie je een metalen onderdeel zitten (met twee uitsparingen richting de motor) waarop een sensor zit. Deze sensor losgekoppeld (twee nippeltjes) en vervolgens remmenreiniger in het metalen onderdeel gespoten alsmede in de opening van de sensor. Hierna opnieuw gestart en na 3 keer sloeg de motor weer aan. Voor de zekerheid even langs de opel garage en deze hebben hem uitgelezen (a xx euro...) met als mededeling : "na brandstofonjectorcircuit spanning laag".
Ze konden me mededelen dat het mogelijk opgelost was als de injector vervangen werd (a xx euro excl. werk) maar dat ze geen zekerheid konden bieden of dat het geval was...
Het mannetje van het eerste stuk vertelde me dat een zekere "naald" kon lekken en dat de motor dan z.g.n. verzoop...
Nu wil ik vragen of dit probleem bij anderen bekend is en/of hoe ze dit opgelost hebben. Je wilt namelijk wel ervan uit kunnen gaan dat je motor start als je weg wilt rijden. Ik sta voor het dilemma of weer een dure reparatie of een nieuwe(re) auto aanschaffen, maar voor de rest is de auto nog in perfecte staat. Graag jullie expertise, alvast bedankt,
groet, Cris.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even op de sloop kijken zijn er vast genoeg te vinden.
Ben je goedkoper uit dan direct een nieuwe erin te stoppen.
Kan wel eens voorkomen dat een injector blijft hangen.
Bedankt voor je bericht. Ik had zelf al een zoekopdracht gegeven bij de onderdelenlijn.nl en hierop had ik al 2 aanbieders voor respectievelijk 40 en 45 euro. Dit gemeld aan het mannetje en deze deelde me mee dat het dan nog altijd een gok is of het probleem niet terugkomt. Hij rade aan om dan toch maar het onderdeel bij de vakgarage te bestellen, hij kon hem dat wel inbouwen. Dit neemt echter niet weg of het probleem hiermee is verholpen... Daarom vraag ik me af of dit niet een probleem is wat vaker voor komt? Nogmaals dank voor je reactie.
ps. hij heeft inmiddels 265.000 gelopen.
12 jaar
Sloop onderdelen zijn altijd een gok.
Kun je beter bij de gasten langs gaan kun je misschien nog iets van de prijs afdingen en monteren hem ook nog.
Zijn er genoeg in omstreken van maastricht.
Injectoren kunnen lekken, maar dat levert niet de vermelde foutcode op.
Die krijg je alleen bij een onderbreking in het elektrische circuit. Kan een breuk intern in de injector zijn, maar ook een wegvallende voeding.
Ik zou de stekker van de injector heel goed (laten) controleren.
@ Oldford: Welke vermelde foutcode bedoel je? Ik heb nog een andere (bovag) garage gebeld en deze wist me te vertellen dat er niet 1 (zoals ik bovenstaand onderdeel heb beschreven) maar wel 3 injectoren in mijn auto zaten. Nu weet ik niet meer wat ik moet geloven en twijfel ik eraan dat ik wel opzoek ben naar het juiste onderdeel dat mogelijk vervangen moet worden?
12 jaar
[quote=Cris77]de opel garage en deze hebben hem uitgelezen met als mededeling : "na brandstofonjectorcircuit spanning laag".[/quote]
Die foutcode bedoel ik.
3 injectoren? Op een 4-cylinder motor?
X16SZR is een monopoint injetie of Central Point injectie.
Mono zegt het al, er is 1 injector. Ook je foutmelding wijst daar op. Als er meer injectors zijn staat er een nummer in de foutmelding.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar