👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Na vervangen van mijn turbo druk sensor op de inlaat / map sensor had ik 2 maanden lang geen last meer van de storingen. Na twee maanden (5000 km) is de sensor weer kapot.
Ik heb sensor met remreiniger schoongemaakt en opnieuw opgezet, maar dat helpt niet. Als de motor warm is, dan treedt de storing weer op: P0105-07 circuit laaddruksensor ingangssignaal te hoog,
P0110-11 ingangssignaal temperatuursesnor drukvulling te hoog.
Is dit normaal. Het is wel een imitatie sensor, niet orgineel Bosch. zou het daardoor kunnen komen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de voeding en massa wel goed van de sensor? (belast meten) aangezien de signaalspanning te hoog is.
"signaalspanning te hoog".. dan moet dat iets zijn wat in de mapsensor niet goed meer functioneert. Wanneer ik een geleende mapsensor opzet, dan heb ik namelijk de storing niet meer.
Zo had ik dus 2 maanden geleden bij de topic genoemde storing. Toen heb ik dus mapsensor vervangen met (imitatie onderdeel, EBAY.. 20 Euro ). Ik had ruim 2 maanden geen last meer van deze storing.
Ik zou ook de vervuiling van de inlaat/egr willen beperken, maar voor Z19DTH (150) motor, was niet mogelijk om EGR afdichtingsplaatje tussen te zetten.. :-( dat is mij verteld.
11 jaar
mapsensor vervangen door een orgineel exemplaar, probleem opgelost.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar