De wagen is binnen niet warm te krijgen.Ik heb de leidingen naar het interieur doorgespoeld .De thermostaatklep aan radiatorleiding is ook vervangen ,deze opent rond de 90°,maar ik denk dat deze klep niets te maken heeft met de interieurverwarming.
De temperatuurmeter op dashbord gaat maximaal tot juist boven de blauwe zone ,bij warme motor en stationair toerental geen warme lucht binnen , wanneer men gas geeft krijgt men warmere lucht.
Wat moet ik doen om een aangename temperatuur te krijgen in de wagen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
werkt je kachelklep wel?
Kan je zien onder je middenconsole aan de linkerkant.
Als je dan aan de knop draait moet je een heeltje zien bewegen,het kan zijn dat de bevestiging van de kabel gebroken is.kwam bij de E Kadett ook voor
Lucht in koel systeem????
Ik heb de bediening van de warm/koud knop gecontroleerd , deze lijkt in orde. Heb nogmaals de leidingen doorgespoeld en de voorzijde van de motorradiator bedekt met karton. Het wordt nu al een pak warmer maar nog niet heet tijdens rijden , bij stationair draaien koelt de inkomende lucht terug af. Temperatuurmeter blijft laag staan.Heb ook gemerkt dat het water in expansievat koud is. Is dit normaal ?
20 jaar
Waterpomp niet stuk?? Normaal expansie vat blijft niet zo heel koel. Normaal stationair zou hij juist warm moeten worden aangezien de radiator niet meer gekoeld wordt... Of wat hier boven gemeldt wordt. Lucht in je koel systeem.
Bij het doorspoelen daarna wel ontlucht??
20 jaar
is de thermostaat in orde? Ik heb nu een nieuwe kachelradiator gemonteerd, chauffage bij mij is terug in orde!!
20 jaar
De thermostaat werd vervangen ,de oude was nog ok. De kachelradiator is nogmaals doorgespoeld en er vloeit water door.
Naar mijn mening draait de waterpomp niet vlug genoeg (versleten ?)bij stationair toerental waardoor er niet genoeg watercirculatie is , bij hoger toerental en rijden nu wel warme lucht in interieur. Of kan het zijn dat het stationair toerental gewoon te laag is ?
20 jaar
ik kon mijn kachelradiator ook doorspoelen, en er vloeide ook water door;) maar na he plaatsen van een nieuwe was het probleem opgelost
mvg
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar