auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra : Is het beginnende roest of tectyl??

Hallo,
Sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaar van een astra uit 1999. Maar op de portier onder de rubberen strip (net onder het raam)zit een bruine gloed... is dit beginnende roest of tectyl o.i.d.??
En kan ik die bruine gloed weer weg krijgen??

Wie kan mij een verhelderend antwoord geven?? Ik baal er namelijk enorm van... was toen ik de auto kocht (volgens mij) nog niet zo.

Alvast bedankt!!
Groet Peter

Geplaatst door

Peter8889 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ROEST.
Maar enkel roest van het goedkope ijzeren beugeltje wat de strip op zijn plek houdt.

pe3hmp 0
badge

18 jaar

Bedankt voor je reactie Mark...

Maar das niet zo mooi dan...
Maar is het niet als eenmaal de hele portier (want die gloed zit dus nu op de lak) verder begint te roesten??

Kan ik het stoppen en die gloed (dus de roest) verwijderen of is dit het begin van de ellende??

Groet Peter

Peter8889 0

18 jaar

het roestspoor kun je eraf poetsen (dat heeft de verkoper bij jou ook gedaan), ik heb het beugeltje bij mij ook nog steeds niet vervangen, de carroserie is verzinkt onder de lak dus dat zou eigenlijk niet mogen gaan roesten dus is het enkel het beugeltje, of de beugeltjes los te koop zijn weet ik niet, misschien moet je wel heel de strip vervangen compleet met beugeltjes.

pe3hmp 0
badge

18 jaar

Mark, wederom hartelijk dank voor je reactie..

Ik zal binnenkort langs de Opel-dealer gaan om het te laten zien. Ik had al gebeld maar over de telefoon willen ze er geen uitspraak over doen.
Zodra het opgelost is, laat ik het hier weten..

Groet Peter

Peter8889 0

18 jaar

Ik heb precies hetzelfde! ook een astra van 1999
Ik zal het in de gaten houden.

Tobian 0

18 jaar

Ik ben benieuwd wat de dealer er van zegt, ik heb nog geen moeite gedaan om het te vervangen, maar wie weet dat ik het binnenkort eens doe

pe3hmp 0
badge

18 jaar

Hallo,

Gisteren heb ik geprobeerd om de strips er af te halen, dat ging niet erg eenvoudig, maar als je voorzichtig de strip omhoog trekt, met het raam omhoog, dan lukt het wel. Als je te ruig bent dan breekt de strip op het laatste punt af.

De opeldealer zei dat het alleen onder de garantie viel als er sprake was van doorroesten en dat is dit niet.
Wel zijn de strips te vervangen voor ongeveer ¤23,- per stuk. Hier zit dan ook een nieuw ijzeren beugeltje aan.
Ik denk dat ik maar 4 nieuwe strips ga bestellen. Dan zet ik ze er zelf wel op. Moet dan alleen nog proberen om de spiegels er af te halen, want de strip loopt op het voorportier door onder de spiegel. Suggesties??

Dit was het tot nu toe. Als het gelukt is dan laat ik het wederom weten.

Groet, Peter

Peter8889 0

18 jaar

Die hele roest garantie van opel is èèn grote aanfluiting!
Ford gaat het binnenkort presteren om sommige delen van het plaatwerk niet meer te laten verzinken maar alleen te laten koudwalsen en daarbij wordt er een dunnere verflaag aangebracht dit om de kosten te drukken......................
Moge de roestduivel genadig zijn.

Tobian 0

18 jaar

Vandaag de nieuwe strips opgehaald met klemmetjes..
Oude eraf, roestsporen weggepoetst en nieuwe erop en klaar weer.

Die klemmetjes stonden apart op de bon, dus die zijn ook los verkrijgbaar. Maar het is heel lastig om de oude rubbers van de klemmetjes te halen, omdat deze als het ware er in vast zitten. Daardoor breekt er een stukje van de oude rubbers, waardoor je ze niet meer goed vast kunt zetten. In totaal was ik iets van ¤ 85,- kwijt, voor 4 raamrubbers en 4 klemmetjes maar dan is mijn portier de komende jaren weer roestvrij!

Peter8889 0

18 jaar

Hoi peter,
Zou je wat uitleg willen geven over hoe het vervangen
van deze stips?

M.v.g. Tobian

Tobian 0

18 jaar

Als je nieuwe strips hebt gekocht, dan kun je deze voorzichtig met het raam mee omhoog trekken... je moet voorzichtig je vingers eronder zien te krijgen en dan kracht zetten. Als je voor een portier staat is het het handigst als je aan de rechterkant begint. Dus niet waar het het meest roest, maar aan het uiteinde (dat is rechts) van het raam.
Het spreekt eigenlijk voor zich, je moet het eigenlijk alleen even "uitvogelen".
Succes!!

Peter8889 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.