hoi ik ben in het bezit van een astra g bj 1999 nu begint die van mij op bijde achterschemen te roesten onderaan bij de dorpel dit zou toch niet mogen ze zijn immers verzinkt ? nu vraag ik me af of er nog meer gevallen van bekend zijn en wat ik er aan kan doen (garantie of zo) p.s. de auto heeft nooit schade gehad want hij is al van nieuws af aan in de familie dus is zijn verleden bekend gr jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is deze wel verzinkt... Of slechts gedeeltelijk verzinkt...?
Denk dat de auto ooit schade heeft gehad en niet de juiste behandeling heeft gehad.
Sytze
ik zou maar snel in je garantieboekje kijken, of ff dealer bellen, want ik kan me iets herinneren van 7 jaar garantie op plaatwerk, waaronder roest. 1999-2006
zal spannend worden.
18 jaar
Denk dat Sytze het bij het rechte eind heeft!
Stefan
18 jaar
Roy, weet je wat de ellende van dit soort "garanties" zijn? De voorwaarden! Carrosseriegaranties gelden ALLEEN voor doorroesten of roestschade welke van BINNENUIT optreedt. En ja, DAAR kunnen ze heel wat bomen over opsteken!
18 jaar
J a hetzelfde smoesje kreeg ik te horen bij onze corsa, 'ja meneer dit komt door steenslag' een onzin smoesje want het zat voor de wielkasten waar dus geen stenen tegenaan komen, maar gelijk hebben en gelijk krijgen is een hele klus.
ja dat is zo, maar als zn garantieperiode bijna afloopt kan ie het beter nu nog ff proberen want anders is de periode voorbij en heb je zowieso nee
18 jaar
De mijne (sep.1999)heeft precies het zelfde maar dan aan èèn
kant.
Als ik de achterklep open zit er in het midden vlak naast de rubberen omlijsting een klein beetje roest plus nog 1 of 2 roest blaasjes er omheen.Ik wil dit binnenkort behandelen weet iemand of je dat rubber er makkelijk af kan halen?
18 jaar
De Golf 3 Variant had dat fenomeen ook, helaas. Roest kwam vaak onder het ruitrubber naar buiten, onder de ruit van de achterklep, in het midden. Jammer, maar helaas. Geplakte ruit, dus die haalde je er niet ff snel uit.
Het lijkt er dus op dat deze Astra's NIET verzinkt zijn.....??
18 jaar
deze astra heeft nooit schade gehad want hij is bij mij van nieuw af aan bekend, mijn collega heeft hem nieuw gekocht en ik heb hem van hem overgenomen toen ie 2 jaar oud was ik ben inmiddels bij de opel dealer geweest en die vonden het natuurlijk heel raar ze hadden dit natuurlijk nog nooit meegemaakt maar toen ik over de garantie begon(zelfs 12 jaar op roest van binnenuit) kwam ik daar niet voor in aanmerking om dat mijn astra niet dealer onderhouden is ik onderhoud mijn auto's al 20 jaar zelf,ben niet werkzaam als automonteur maar heb er wel voor geleerd dus er ontbraken stempels in mijn service boekje jammer zelf gesleuteld garantie weg dus m.a.w als u de olie laat vervangen door de dealer roesten uw achterschermen niet LARIEKOEK dus ik heb het probleem bij opel nederland voorgelegd maar u raad het al nog steeds geen reactie bedankt voor jullie reactie's gr Jan
18 jaar
Jan, dealer-onderhoud betekent NIET dat de auto NIET gaat roesten, het betekent alleen dat de dealer er dan niet zomaar onderuit kan. Zelf sleutelen geeft de dealer/importeur het volkomen legale recht om claims af te wijzen alhoewel er met de europese wetgeving wel degelijk het een en ander veranderd is...
18 jaar
Af en toe wordt je gewoon misselijk van het gekonkel en gekronkel van zo`n dealer alsof ze al het mogelijke doen om er onderuit te komen.
De leugens druipen vaak van hun stropdas af.
18 jaar
Astra G heeft 12 jaar carosserie garantie. Voorwaarden weet ongetwjfeld Opel Nederland. Eerst dit onderzoeken voor je zelf begint te herstellen, want dan krijg je daar weer een discussie over.
EFKES een beetje uitleg hé ; er is 12 jaar roestgarantie op zo'n astra G ; en ik heb het al eerder gezegd :ik weet niet waarom de dealers dat niet willen aanvragen . Langs een kant begrijp ik het wel : de dealer heeft nog nooit iets kunnnen verdienen aan jou , dus nu zou hij ook nog moeten geld toesteken om jou wagen te herstellen . W
Want het is zo : eraan verdienen an een garantie doen we nooit ; verlies heb je altijd als garage ; de tijden zijn zo krap die opel oplegt .
Moest er bij mij zo'n klant afkomen die ik nie ken en zijn onderhoud zelf doet zou iik ook nie rap geneid zijn om garantie te verlenen .
EN tenslotte kan je dit op een relatief goedkope manier dan ook zelf herstellen hé
Maar opc8275, je bent als dealer wel verplicht om dit te regelen. Je kunt de klant dan natuurlijk ook uitleggen dat je er als dealer wel tijd in steekt en kosten maakt en je er dus ook niet op zit te wachten. Maar dat je dit volgens de contracten wel verplicht bent. Een klant die alles zelf doet, zal hier meer begrip voor op kunnen brengen en is wellicht genegen om iets bij te betalen. (Beter dan dat je een verhaal begint over dat het geen roest van binnen uit is ed.)
Wat opc8275 zo stelt, getuigt niet echt van service maar wel van minachting naar de klant toe en weinig trots op het merk wat men voert. Ik snap best wel dat er geld verdiend moet worden, maar als je vindt dat de importeur de zaak uitmergelt, wordt dan gewoon universeel............... Dan ben je EIGEN baas en bepaal je ook grotendeels zelf waar je wel en waar je niet in wilt investeren. Bovenstaande houding onderschrijft PRECIES wat veel klanten verwoorden: de dealer neemt me niet serieus, behalve wanneer de rekening opgemaakt wordt.....
18 jaar
Maar jongens toch . jULLIE moesteen eens weten hoeveel wij toedragen aan garanties .
Iemand die nooit in de garage binnenkomt en dan plots voor garanties kunnen we missen ;
wij hebben liever trouwe klanten die regelmatig binnenkomen !!
opc, is het niet zo:
bij de aanschaf prijs zit een part van de garantie al in doorberekend!, garantie betaalt de klant in feite zelf, ook op een nieuwe auto!!
Ik ben van mening dat een opel merkdealer een verlengstuk/aanspreekpunt is van opel zelf,de dealer heeft hier zelf voor gekozen en of je nou voor het eerst bij een dealer komt of niet mag niets uitmaken, als deze klant naar behoren behandeld wordt krijgt deze dealer er mischien wel een vaste klant bij! Maar nee, ze schuiven het liever af de opel dealer in mijn woonplaats (Beverwijk) heeft er in ieder geval GEEN vaste klant bij.
18 jaar
Helemaal met Tobias eens !
Elke dealer kan de kosten verhalen bij de importeur (in dit geval Opel)
De fabriek geeft garantie, niet de dealer !
mvg,
Hans.
wat zijn de spelregels om voor herstel onder garantie in aanmerking te komen?? ik denk dat de importeur je daar toch een duidelijk antwoord op kan geven!
Even voor de duidelijkheid:
je hebt alleen recht op garantie als het service boekje volledig is ingevuld.
ook kontrole op evt beschadegingen
niet ingevuld, geen aantoonbaar dealer onderhoud,GEEN garantie
en hier kan de Opel dealer niets aan veranderen het is de impoteur die deze regels voorschrijft
en inderdaad zal een dealer er niet omstaan te springen om deze zeer dure reparatie's uit tevoeren want ze krijgen slechts een klein bedrag vergoed waarvoor ze het moeten maken kortom er moet dus geld bij
Als je dan nog denkt dat je in je recht staat dan moet je maar kontakt op nemen met Opel Nederland
Opc je hebt wel gelijk het kost veel meer dan het oplevert
dank u prof , toch nog iemand die het begrijpt .
Waarom zou opel garantie geven aan iemand die ze nooit zien in de garage ??? EN denk maar niet dat ze een vaste klant gaan bijhebben als die persoon enkel speciaal voor garantie komt . Die zien ze maar 1 keer
fijn standpunt van die dealertjes!!! als ze er eentje kunnen verkopen is er geen beter, maar o wee als er een garantie geval is........
of dacht je nou echt opc, dat de particulier niet zat is van die dealerprijzen per uur?? en 9 van de 10x ook nog half werk.....
groot gelijk hebben ze die de garantie gaan claimen, ook bij auto's die niet dealer onderhouden zijn.......
doe mij ook zo'n stempeltje die zorgt dat de boel niet gaat roesten...........................
Precies Arie, in mijn geval ging de dealer er vanuit dat ik 6 jaar garantie had en dat het "schoonheids foutje" van de fabriek dus buiten de garantie viel (astra sep.`99) ik vertelde hem dat ik dacht dat ik 7 jaar garantie had. Na het nagekeken te hebben bleek er 12 jaar garantie op te zitten om mij direct daarna te vertellen dat er mischien wel wat
tegenaan had gezeten nee hoor zei ik, dat zegt u! zei de dealer en zo wordt je nog in zo`n opel toko voor lul gezet ook!
Om maar te zwijgen over die stempel geile houding van deze stropdas.
18 jaar
Bij garantie is het zo dat de DEALER dan moet aantonen dat er iets tegenaan heeft gezeten niet andersom, dat weet de dealer ook wel maar ze proberen van alles om onder de garantie uit te komen.
zou hij ook zo doen tobias als je het astraatje voor een flinke grote beurt brengt???? denk het niet..................
Als ik(wonende in beverwijk), opc 8275 een astra koop aan de andere kant van het land gebeurt het dat de opel dealer in mijn woonplaats deze opel astra voor het eerst te zien krijgt, dat dit gebeurt met roest mag niks uitmaken!
Niet de opel dealer geeft 12 jaar garantie maar opel zelf. En of ik deze astra daar gekocht heb of hoe vaak ik daar kom mag geen zak uitmaken.
18 jaar
Het maakt niet u waar u uw Opel onderhoud als het maar bij de Opel dealers is, en nogmaals het service boekje moet voledig afgestempeld zijn
en dan is er nog een speler in het spel dit(dekra)deze beoordeeld dan wel of geen garantie
zo zijn nu eenmaal de garantie voorwaarde, deze heeft geaccepteerd destijd toen u of de vorige eigenaar de auto kocht.
Prof, wellicht ziet u een toch wel belangrijk puntje over het hoofd: consumentenrecht. Met de in opkomst zijnde europese wetgeving heeft het dealerschap zijn grootste tijd wel gehad. Krampachtig volhouden aan een volgestempeld boekje zegt MEER over de belachelijke houding van importeurs EN dealers dan over de kwaliteit van hun produkt. Houd er rekening mee, heren dealers en importeurs, dat een RECHTER op een gegeven moment wel eens een uitspraak kan doen zoals die er inmiddels al vele gedaan zijn: een consument mag van een produkt met een garantie van 12 jaar op roestschade verwachten dat dit produkt langer roestvrij blijft dan de helft van de garantietijd. Immers: stempels werken NIET roestwerend, onderhoud bij de dealers OOK NIET! Idien NIET aangetoond kan worden dat de roest is ontstaan door schade of onjuiste behandeling (moet worden aangetoond door dealer/importeur!) kan de consument aanspraak gaan maken op de produktaansprakelijkheid. De consument MAG er in deze tijd van technisch hoogontwikkelde auto's van uit gaan dat hij langer dan 7 jaar roestvrij door het leven gaat. En ach, hoe mooi zijn die reclame's ook alweer van die Opels die "onder water rijden...."? HOOGSTE TIJD OM HUN KWALITEIT EN BELOFTEN WAAR TE MAKEN! Tijden veranderen, de waarde van een volgestempeld boekje ook, trouwens.......
18 jaar
Tuurlijk santa, dat is helemaal waar! Alleen je ziet 1 ding over het hoofd. Als al die klanten steeds terugkomen om hun stempeltje te halen en dito geld af te staan, word er weer verdient. En daar is de marge dan wel zo hoog dat mocht er ooit iemand aanspraak maken op roestschade, dan kan dat zat uit die pot betaald worden. Ook bijwerken zal moeten worden betaald. Dus in principe betaald iedereen het zelf. Is toch van de zotte dat je stelt dat je wel garantie geeft maar dat je daar dan wel iets voor terug wilt. Is gewoon een verkapte verzekering waarbij de klant zelf de penningen moet voorschieten die hij heel misschien later weer deels opeist.
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar