Opel Kadett: jekkeren van het toerental

Bouwjaar: 1990

Mijn opel kadett 14i life uit 1990 heeft sinds vandaag het volgende probleem.
Accu spontaan kapot, kan de leeftijd zijn.
Nieuwe accu geplaatst.
Bij optrekken in 1e en 2e versnelling sputtert ie.
Staionair draait ie 850 toeren.
Bij ingebruikname van verlichting, aanjager en achterruitverwarming valt toerental terug naar 500.
Dit gaat fluctueren van 500 naar 2000 en terug.
De motor blijft dan net draaien of slaat af.
Hiervoor nooit niet problemen gehad.
Wie kan mij helpen.

dennis2103

Geplaatst door dennis2103 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

tijne (0), 18 jaar geleden

meet de spanning is op de accu polen als de motor draait.

gr tijne

dennis2103 (0), 18 jaar geleden

Hoi Martijn, ik heb technisch gezien niet zoveel kaas gegeten van dit alles. Sinds vanmiddag gaat wel af en toe het oranje lampje van het motormanagement branden.
Welke spanning meet ik dan, van de dynamo?.Ik heb trouwens ook iets gehoord, dat als de spanning eraf is geweest, dat de auto opnieuw moet gaan inleren, zoals men dat dan noemt?.Je moet dan een rit van pakweg 20 km maken zodat de auto bepaalde gegevens weer kan opslaan.Ik wist eigenlijk niet wat ik hoorde.
gr.
Dennis

tijne (0), 18 jaar geleden

dennis dat is deels een broodje aap verhaal.

me computer heeft namelijk de standaart instellingen die raakt hij nooit kwijt (normaal gesproken) als jij je auto start als de spanning er meer dan 2 uur heeft afgelegen dan slaat hij meestal de eerste keer na het gasgeven gelijk af. maar na de twede keer opnieuwe starten is dat over en dan zijn zo goed als alle instellingen opnieuwe ingeladen.

als je de spanning meet op de polen van de accu bij draaiende motor meet je de laat spanning van de accu ik heb namelijk het idee dat je dynamo niet goed laad.

gr tijne

dennis2103 (0), 18 jaar geleden

Ok. Martijn, dat ga ik morgen zeker proberen en hoeveel volt moet ik dan meten.

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

tussen de 13.5 & 14 volt

Willem

dennis2103 (0), 18 jaar geleden

Bedankt willem, maar nu weet ik 1 ding nog niet waarom dat oranje lampje af en toe flikkert van het motormanagement.
Het tellerhuis heb ik voor de zekerheid even losgehaald, maar alles zit goed vast.

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Als het lampje Flikkert tijdens draaien is het het beste om hem eens uit te laten lezen.
Dit kan duiden op een storing.

Tijdens aanzetten van het contact flikkert hij ook een keer, dit is normaal.

Willem

dennis2103 (0), 18 jaar geleden

Nou mensen, na een hoop gesleutel ben ik er inmiddels achter dat de stappenteller echt zijn beste tijd had gehad.
Geluk bij een ongeluk eenzelfde uit een astra weten te halen op de sloop met dezelfde code.
Alleen wat nu wel vreemd is dat het oranje lampje van het motormanagement blijft branden. Voor de rest rijdt de auto nog beter als voorheen. Nu moet ik wel zeggen dat het vandaag droog weer was.Afwachten hoe het met regen en wind is.De auto is hier best wel gevoelig voor.
Maar ja dat oranje lampje. Vreemde zaak.

Dennis.

tijne (0), 18 jaar geleden

orange lampje geeft aan dat er een storing in zit. want bij het opnieuwe starten is hij de storing vergeten dus toch nog evne langs de dealer om hem uit te lezen maandag.

als hij zo gevoellig is voor vocht moet je de bougy kabels verdellerkap en rotor vervangen.

gr tijne

harnak (0), 18 jaar geleden

blijft het lampje ook brande als de accuklem er af is geweest? voltage laadspanning toch goed lijkt wel te veel te laden

johan.hazekamp (0), 14 jaar geleden

ik heb een opel astra 1,6 g model uit 2000
maar als ik hem start geeft die een hoog toerental van 2000 toeren daarna zakt deze weer naar beneden naar 1000 toeren wie weet wat dit is.
hoe kan ik dit verhelpen.
soms blijft deze ook hangen.
wie weet wat dit is
mvg johan

rayka (0), 14 jaar geleden

Startmotor.

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

@ johan.hazekanp: waarschijnlijk stationair steller en gasklep vervuild.

@ Tijne: en als het MM lampje blijft branden worden deze storingen gewoon opgeslagen in het geheugen
- pas bij loshalen van de accu is hij deze kwijt.
- na een x aantal starts is hij deze code kwijt, tenzij het lampje blijft branden rijdens rijden.

Willem

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Johan

Waarschijnlijk kun je beter een nieuw topic starten en niet verder gaan in ene die al 4 jaar oud is..

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.