👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goedendag allemaal,
Ik heb een vraagje over mijn kachel. De temperatuurmeter kwam bijna niet uit het blauwe vlak en uiterlijk kwam hij tot het eerste streepje na het blauwe / koele vlak, dus had ik ook geen verwarming in de auto.
Thermostaat vervangen, temperatuurmeter loopt nu heeeel erg langzaam op, maar dat kan door de kou komen van deze periode.
Als ik stil sta en stationair mijn motor laat draaien, dan duurt het zeker 20-30 min voordat de temperatuurmeter rond de 90 C komt te staan, om vervolgens weer een flink stuk terug te zakken, naar ongeveer 75 C of smos ook lager.
De temperatuur koelt dan weer sterk af en is dan lauw te noemen.
De buitenste kachelroosters, dus bij de bestuurderskant en aan de kant van de bijrijder worden veel warmer dan de roosters in het midden van de auto.
Kan iemand mij vertellen wat ik nu nog kan doen? Ik heb ook inmiiddels mijn temperatuursensor in de buurt van mijn radiator vervangen.
Ik heb de auto na het vullen ontlucht zonder de dop op het tankje en heb de auto zeker 30 min stationair laten draaien, zodat het systeem automatisch ontlucht werd.
Daarna heb ik de auto af laten koelen, toen weer wat koelvloeistof tot het niveau kalt bijgevuld en opnieuw laten draaien, netzolang, totdat de fan aan sloeg. Dop er weer netjes op en een test ritje gamaakt...... kachel blijft vrij lauw en van een echte kachel is er beslist geen sprake op dit moment.
Ik sta open voor alle tips.
Christo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Thermostaat waarschijnlijk kapot, en dat de middelste roosters koude lucht blazen is normaal bij de astra f,
Vraag me niet waarom dat zo is, maar heb er veel gehad en nog nooit 1tje die warme lucht geblazen heeft,.
Grtz Vincent,
Hallo Vincent,
Bedankt voor je reactie. Hoe kan een thermostaat kapot zijn, als ik hem splinternieuw in de winkel koop en meteen monteer? Is dat waarschijnlijk dan? Ik heb er nogal moeite mee vandaar mijn reactie.
Ik kan rijden wat ik wil, hij blijft laag staan en als ik hard rijdt, snelweg, of autoweg, dan zakt de meter meteen naar bijna het blauwe vlak.
Slangen op de radiator, zowel de aanvoer als de afvoer zijn beiden net zo warm, niet heet! Dit geld ook voor de slangendie naar de kachel gaan, dus de dunne leidingen door het schutbord heen.
Wat kan ik nu nog doen? nieuwe thermostaat kopen en monteren?
Ontluchten doet deze Astra dus zelfstandig, na een tijdje stationair draaien met open dop van expansievat.
Ik kan wel wat warmte gebruiken.....
Kan het kloppen dat als de thermostaat niet goed werkt en de motor niet goed op bedrijfstemperatuur komt, het verbruik ook hoger ligt?
Ik verbruik door de bank heen 1:9,6 !!!!!!! dat vind ik nogal duur, ook al heb ik een 1.8 ltr motor.
Jij zegt dat je vele Astra,s hebt gehad, klan het verbruik kloppen.
HET IS EEN AUTOMAAT !!!!!!!!!!
Hoor het graag!
Christo
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar