hallo allemaal,
op 10 april plaatste ik deze oproep. op 1 reactie na heb ik nog geen bruikbare tips gekregen. het is toch niet zo dat we hier te maken hebben met een uniek probleem, toch?
heren monteurs, laat uw licht eens schijnen op mijn situatie!
ik heb een vectra-B met een 2.0 dth dieselmotor. een tijd geleden kreeg ik te maken met startproblemen. bij het starten sloeg de motor gewoon aan om vervolgens na 10 sec af te slaan.
daarna 30 seconden doorstarten en hij liep weer.
naar de dealer geweest die de verstuiverringen, retourslang en t-stukjes vervangen heeft. maar helaas... het probleem is niet opgelost en doet zich voor als de auto ongeveer twee nachten heeft stilgestaan.
de dealer wil nu de brandstofpomp vervangen. kosten ¤ 2500,-
wie heeft er nog een idee over wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
mocht het toch aan de pomp liggen, zijn er dan geen alternatieven?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt dit toevallig alleen voor als de tank meer dan half leeg is? Laatst ook zo'n motor gehad die alleen bij bijna leeg dit probleem had. Zal een poreus gedeelte van de aanzuigslang in de tank kunnen zijn dan.
daar heb ik eigenlijk niet op gelet, maar dat zou best eens kunnen. is zo'n slang makkelijk te vervangen?
18 jaar
speedy,
had jij dan dezelfde "symptomen"?
18 jaar
ik weet niet of je hier wat aan hebt, ik kon pas heleden de mijne ook niet aan de praat krijgen omdat 1 bout van een verstuiver niet goed vastzat(doorgedraaid) en daardoor geen druk opgebouwd kon worden.ik heb het toen opgelost en rij nu 2 maanden zonder problem,problemen. ik weet wel dat de bout niet strak aangedraaid mag maar ook niet te los.zelf weet ik dit niet precies, wellicht iemand anders????
ook de verstuiverringen kunnen lekken .
succes
18 jaar
ab,
bedankt voor je reactie, maar dit is gecontroleerd door de garage.
18 jaar
speedy,
kun je de pomp dan repareren als je ze demonteert of moet deze dan vervangen worden?
18 jaar
Lijkt erop dat de brandstof langzaam terugloopt naar de tank (de brandstof in de aanzuigleiding voor de pomp; 10 sec lopen op brandstof in de leidingen tussen pomp en verstuivers) Oplossing zou misschien zijn om een terugslagklep voor de brandstofpomp te plaatsen. Sjaak
de motor draait dus gewoon als hij eenmaal loopt, als je er ook nog gewoon mee kunt rijden lijkt mij niet de pomp, stel het is de pomp niet? ben je wel effe 1200 tot 1500 eurie kwijt, zou eerst alles eromheen uitsluiten voor je eraan begint.
18 jaar
ben een paar dagen off-line geweest (grrr..) en ik zie dat er nog interessante opties zijn. de verstuiverringen de retourleiding en de t-stukjes zijn vervangen. kun je op de een of andere manier de boel forceren, bv door er druk op te zetten, zodat je kunt zien waar het fout gaat? en wat kan ik nog vervangen voor dat ik aan de pomp begin?
18 jaar
het is toch dat de brandstof terug zakt en voor 80% zit dit in de retour slangetjes van de verstuivers allemaal vernieuwen dat is het beste
Je kunt er wel druk op zetten maar het is niet 100 %; als je druk op de leidingen zet heb je niet alle lekkages. Door druk naar buiten kun je iets dichtdrukken wat door onderdruk in de leiding open gezogen wordt (als een soort klepje).
retourleiding van de verstuivers die naar de brandstofpomp loopt eraf halen en vacuumpomp monteren op de leiding, dus de leidingen en de verstuivers onder vacuum zetten. als er lekkage is dan ga per cilinder controleren. als er geen lekkage is dan ga je veder zoeken.
Dit kan je doen door de aanvoer en retourleiding van de brandstofpomp te demonteren en daar leidingen aanmaken en deze in een fles of jerrycan doen.
Dan laat je de motor draaien op de flesdieselolie als al de lucht eruit. Zet dan de motor uit en laat deze dan een nacht staan start dan de motor, dan is het hogedruk gedeelte goed.
dan blijft er nog over brandstoffilter, leidingen of tank.
succes.
hallo allemaal,
ben er weer. weekje vakantie gehad. kon ik natuurlijk niet vantevoren op internet zetten, toch?
heb trouwens nieuwe ontdekking gedaan.
als de nachttemperatuur niet te laag is, ong. 10 graden, dan kan ik de auto rustig 2 dagen laten staan en dan start hij normaal en blijft ook lopen!
maar gaat de temp richting vriespunt dan slaat hij na 15 uur stilstaan al af!
zou de kou invloed hebben op de electronica van de pomp, of zou de kou invloed hebben op het wel of niet sneller terugstromen van de diesel naar de tank ingeval van lekkage?
18 jaar
tijdje terug zelfde gehad maar je kunt de pomp bij een goede opel garage alleen laten uitlezen dan komt het probleem of het de pomp is zeker boven water
Wietse
ben je toevallig een broer van Sytze ?? Hehe..
18 jaar
beste stefan,
als je zonodig de lolbroek wil uithangen, doe dat dan ergens anders!
18 jaar
ben vandaag eens gaan doorvragen bij de dealer, blijkt dat hij de verstuiverringen niet vervangen heeft!!!
Ga dat eerst maar eens laten doen.
bedankt voor jullie hulp tot nu toe en ik laat wel weten of het probleem straks opgelost is!
edwin
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar