close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: schema uitleg voor inbouw alarm

Bouwjaar: 1994

Hallo ik heb laatst een Giordon auto alam met klap sleutel gekocht voor mijn vectra A en ben het boekje een ff aan het bestuderen geweest maar kom er niet helemaal uit wat het aansluit schema betreft ik hoop dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen want ik kom er dus echt niet meer uit hieronder enkele gegevens van het allarm


Arming with sound/Mute arming/Disarming/Alarm pause
œ Anti-robbery(starter disable)
œ Power disconnecting memory
œ Reminder of arming and closing doors
œ Emergency override/Car locator
œ Led status indicator/Dome light suspend
œ Auto central locking/Passive arming
œ Turning light flash when open the door
œ Shocking trigger function
œ Valet mode
œ Learning code/Erase transmitters from system
œ Remote trunk release

Het aansluit schema snap ik dus niet helemaal en die zal ik ff hieronder zetten

voor de CV (die ik al heb) heb ik al een schma gekregen van iemand en daar ben ik dus al blij mee alleen nu het alarm dus nog

voor het alarm moet ik dus aansluiten

geel = enigine power cut off loop is volgens mij een uit draad?? en waar kan ik die vinden en weet iemand welke draad dit is?zwart= grounded massa dus snap ik
bruin =knipperlicht heb ik ook al gevonden
rood = sirene geen probleem
weer bruin =knipperlicht geen probleem
groen=trunk release dit is volgens mij de koferbak moter van de cv?
orange= de rem schakelaar geen probleem denk ik
wit = acc on wire geen idee wat dit is en welke kleur moet ik hiervoor hebben???
blauw= negative door triggering dit is dus de deur schakelaar moet ook geen probleem zijn

Ik heb er ook een relea bij zitten nu kan ik deze niet terug vinden op het schema moet deze er ook op aangesloten worden en zo ja waarop en hoe???

Ik hoop dat iemand mij een dudelijke uitleg kan geven op mijn vragen want ik kom er dus echt niet uit!!!

Geplaatst door

lambert6434 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

geel= draad startonderbreker, deze zal je samen met het relais aan moeten sluiten op een vitale draad van je motorsysteem ( Bijvoorbeeld een onderbreking in de brandsofpomp of ontstekingsleiding.) Om deze aan te sluiten moet je een draad doorknippen, deze twee einden sluit je aan op 87 en 87a van het relais.
de gele sluit je dan aan op 85, en dan komt het grote vraagteken.
Indien je een negatief signaal krijgt op het relais bij uitgeschakeld alarm, moet je 86 aan PLUS hangen, bij een POSITIEF signaal op geel, dan 86 aan MIN.

groen is de signaaldraad voor het openen van de kofferbak, deze kun je volgens de beschrijving op afstand openen ( waarvoor ???? schiet mij maar lek, maar sommige auto's hebben deze functie nou eenmaal.)


Wit, is een draad die pluscontact moet krijgen indien je het contact aanzet, LET OP, dat deze ook plus krijgt TIJDENS HET STARTEN. dit is een fail safe, die ervoor zorgt dat het alarm tijdens het rijden niet aan kan springen, tevens is dit een extra signaaldraad voor starten als het alarm nog ingeschakeld is.

Let er wel op dat alle draden extra gezekerd zijn, bijvoorbeeld een zweefzekering monteren, VOORAL DE PLUSDRADEN, en je KNIPPERLICHTDRADEN. Trukje uit het dievengilde is gewoon je knippelichtje mollen, lampje kortsluiting geven en openen die handel, Resultaat, alarm brandt stante-pede door een geeft geen kik.


succes met inbouwen.
groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

He Marcel hartstikke bedankt eerst maar weer ik ga aankoment weekend er ff mee aan de slag en probeer het klaar te krijgen
bedankt

lambert6434 0

18 jaar

Hoe heb je die knipperlichten aan gesloten beide draden op 1 knipperlicht? of apart.

en de voetrem kan je die draad gewoon op het achterlicht monteren??

Alvast Bedankt Roland.

Goeiegoeie 0

18 jaar

de knipperlichten moet je elk apart aan 1 kant aansluiten, anders gaan ze tijdens normaal gebruik ook allemaal knipperen, in de module zitten diodes ingebouwd die dit voorkomen.

voetremdraad kun je wel bij de achterllichten aansluiten, beter is rechtstreeks bij de pedaalschakelaar ( ivm eventuele storingen.)

hellbat 0
badge

18 jaar

Oke bedankt .

Gr Roland.

Goeiegoeie 0

18 jaar

hoezo laat reageren...lol

maar zat ff te lezen...
maar het kan wel met 1 draad.. gevarenlichtschakelaar..
wel ff zekeren..
misschien voor de volgende lezers..

Astra_16v 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.