close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel ASTRA SPORTS TOURER 2012: Kapotte turbo

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: A14NET, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 103

Eind augustus vorig jaar, auto trok niet meer en ging steeds in noodloop, met de tekst; voertuig dringend service nodig.
Diagnose bij de garage,kapotte turbo.
Er is gekozen voor een gereviseerde, met garantie, om de kosten enigzins binnen de perken te houden. Ik heb s'avonds meteen de rekening betaald.

Volgende dag was het probleem alweer terug.
Uitlezen gaf code 0299 onderdruk motor.
Er is vanaf toen vanalles vervangen.
Steeds kwam de code terug.
Turboslang,inlaatspruitstuk, kleppendeksel, luchtfilter,leiding.
Toen ik uiteindelijk naar een externe diagnose expert ben geweest, bleek de gereviseerde turbo niet in orde te zijn.
Na wat gedoe is de turbo wederom vervangen, sindsdien geen problemen meer.
Dit alles heeft dik 5 maanden geduurd en nu heb ik nog een dikke rekening gehad van al die tussentijds vervangen onderdelen.
Mijn 2 GROTE vragen zijn;
1 Zijn al die onderdelen kapot gegaan door die kapotte gereviseerde turbo.

2 Ben ik dan degene die die onderdelen moet betalen ,of de garage of Turbo leverancier.

Ik hoop op wat antwoorden waar ik iets mee kan.

Geplaatst door

Eagle1309 (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lid van de ANWB? Bel dan eens met hun juridische dienst.

oldford 0
badge

4 jaar

Ik ben geen lid van de ANWB.
We zijn inmiddels bijna 2 weken verder en geen enkele nuttige reactie,dat valt me zwaar tegen.

Eagle1309 0

4 jaar

Ik dacht dat ik je de goede richting had opgestuurd.

Vraag 1 Zijn al die onderdelen kapot gegaan door die kapotte gereviseerde turbo
Ik heb de indruk dat (op zijn minst een aantal van) de vervangen onderdelen helemaal niet defect waren.
Die zijn vervangen omdat de garage niet wist (of niet wilde weten) dat de gereviseerde turbo slecht was.
Ik denk dan aan het inlaatspruitstuk en het kleppendeksel.
Heb je die oude onderdelen meegenomen? Of zijn die weggegooid?

Vraag 2 Ben ik dan degene die die onderdelen moet betalen of de garage of Turbo leverancier.
Ik neig naar de garage. Zij hebben de verkeerde diagnose gesteld.
Als al die onderdelen defect waren, dan hebben ze mogelijk bij de 1e turbo al de verkeerde diagnose gesteld.
Ik zou ze ook aanspreken op de kosten voor de externe specialist. Maar ik ben geen jurist.
Vandaar ook mijn 1e opmerking: zoek juridische hulp als je nog iets vergoed wilt krijgen.

oldford 0
badge

4 jaar

En? Weet je al iets meer?

oldford 0
badge

4 jaar

Ik weet helaas nog niets meer.
Kunnen het inlaatspruitstuk en kleppendeksel kapot zijn gegaan door die onderdruk,vanwege de slechte turbo ?
Of is de turbo in eerste instantie misschien al voor niks vervangen.
Dat zou het verhaal NOG gekker maken.
Een goede turbo vervangen voor een slechte ,en daarna andere onderdelen gaan vervangen.

Eagle1309 0

4 jaar

Het inlaatspruitstuk en het kleppendeksel zijn in ieder geval niet door onderdruk kapot gegaan.
Onderdruk in het inlaat spruitstuk is heel gewoon en heel normaal bij een benzine motor.

Het inlaatspruitstuk kan kapot gaan als er onderdelen van de turbo zijn afgebroken.
Maar in dat geval dienen alle turbo slangen en de intercooler eigenlijk ook vervangen te worden.
Tevens is er dan ook nog kans op motorschade als die onderdelen in de motor gezogen zijn.
Maar over die vervanging/contole van de intercooler en controle op motorschade heb ik nog niets gelezen.
Hoe het kleppendeksel er van defect raakt, is mij een raadsel.

Heb je al juridisch advies in gewonnen?

oldford 0
badge

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.