Ik stel van alle auto's die ik gehad heb o.a. zelf de kleppen. Ik heb deze Astra nu bijna een jaar maar heb voor dit type nog nooit kleppen gesteld. Wat is de klepspeling (in en uitlaat)? Ik lees ook iets over nokkenassen loshalen om kleppen te stellen? Wie helpt?
Mvg. Rik
Ik heb de verkeerde motorcode opgegeven. Het moet zijn Z16xep. Deze zou 'mechanische' kleppen hebben?
1 maand
ook hydraulisch
Nou heb ik dus 2 tegenstrijdige antwoorden.......
Als het toch mechanisch is, wat is dan de klepspeling?
1 maand
Naar mijn mening hebben al die dingen hydraulische stoters, maar ik weet ook niet alles en kan me natuurlijk vergissen.
Wil je kenteken/chassisnr eens plaatsen svp. kunnen we even specifiek op auto zoeken.
Ik ben er inmiddels achter dat hij mechanische kleppen heeft:
" De Z16XEP motor,dat is een zogenaamde twinport motor.
Deze heeft geen hydraulische klepstoters meer, kleppen stellen is dus noodzakelijk.
Samen met het feit dat ie ook zachte klepzittingen heeft."
De 1.8 heeft wel hydr. kleppen.
Wat is dan de klepspeling en hoe zit dat hiervoor met de nokkenassen?
1 maand
Ik heb hier op Problemcar ergens gevonden:
Inlaat tussen de 0,21-0,29
Uitlaat tussen de 0,27-0,35
Geen garantie , maar in ieder geval IETS.
Bedankt voor de info. Stond er iets bij van verwijderen nokkenassen?
1 maand
Het is een heel lang verhaal dat voornamelijk gaat over deze motor op LPG en het kleppen stellen daarvoor..
Ga er maar vanuit dat je de nokkenassen moet uitbouwen, maar controleren kan natuurlijk altijd.
Ik ben pas sinds gisteren bij Problemcar.nl dus moet mijn weg hierin nog vinden......
1 maand
Nogmaals, plaats even het kenteken, dan kunnen we specifiek antwoord geven
75-TJ-TK
1 maand
Iemand die weet of de hierboven genoemde klepspelingswaarden goed zijn en of de nokkenassen uitgebouwd moeten worden?
1 maand
Deze heeft idd te stellen kleppen, en de door beunhaas opgegeven speling klopt. Als ik t zo zie, moeten idd voor t stellen de nokkenassen eruit.
Wie heeft zoiets verzonnen om de N.assen te moeten verwijderen, en dus de distributieriem los te halen, om kleppen te stellen..... Als ik bij mijn MB W126 kleppen stel ben ik in totaal met een half uurtje klaar....
Bij dit blok van Opel betekent dit dus dat je eerst de klepspeling gaat meten voor alle kleppen (en die duidelijk vastlegt) en dan de N.assen verwijdert, dan de klepplaatjes verwijdert en uitzoekt/uitrekent wat er bij of af moet?
4 weken
De km stand is inmiddels 265000 maar wel met het JLM klepsmering systeem.
4 weken
Iemand die mijn opstelling kan bevestigen?
4 weken
Dat is inderdaad de standaardwerkwijze bij directe klepbediening en stellen met plaatjes.
Ik heb de boel open gehaald, alle klepspelingen genoteerd (zoals verwacht waren de inlaten prima dus die nokkenas kan blijven zitten) en de nokkenas vd uitlaatzijde verwijderd. Ik zie nu dat het geen stel 'plaatjes' zijn maar 'stel cylindertjes'. Aan de binnenzijde hiervan staan een paar gegevens vermeld die ik graag even aan jullie voorleg b.v.: 28X W0713 en 30X W720. Willen deze gegevens zeggen dat het betreffende plaatje 0,713 mm dik is en ik daarmee moet gaan rekenen ten opzichte vd gemeten klepspeling?
2 weken
Voor jouw motorcode is de klepspeling, bij koude motor, als volgt:
Inlaat 0.21 - 0.29mm,
Uitlaat 0.26 - 0.34mm
2 weken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
heeft hydraulische stoters.
1 maand