auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: knipperlichten gaan alle 4 bij richting aangeven!

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: c20xe

Heren, ik weet niet meer waar ik zoeken moet
vanavond mezelf weer gekgemaakt, wat ik ook deed niks hielp
telkens als ik richting aangeef dan gaan alle 4 knipperlichten knipperen, net alsof je je alarmlichten aanzet

inmiddels heb ik:
- relais vervangen bovenin zekeringkast
- alarmlichtrelais achter de alarmknop vervangen
- richtingaanwijshendel vervangen
- centrale vergrendeling losgehaald maar hielp niet (c.v. gebruikt ook de knippers bij in/uitschakelen)
- stekkers van de knipperlichten gehaald en ingespoten
- die 2 grote stekkers naast de motorkaptrekhendel losgehaald schoongespoten

brrrrr

toen ik het alarmlicht had uitgeschakeld (driehoekknop eraf, relais daarachter eruit getrokken) toen bleven de knippers allevier branden zonder te knipperen als ik richting aangaf

klopt dat? want het lijkt mij dat de richtingaanwijzers moeten werken buiten het alarmlicht om? ze hebben volgens mij hun eigen relais bovenin de zekeringkast. de alarmlichten hebben ook een eigen relais aan/achter de alarmknop
verder iemand nog tips want ik weet niks meer.....

Alvast bedankt!

Geplaatst door

roygsi (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

denk in alarm
sluitng

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Je auto heeft maar 1 relais voor de knippers en die zit in de zekeringkast. Die is goed, want ze knipperen...........
Ook klopt het dat de knippers blijven branden als je de stekker van de alarmschakelaar verwijderd. Tot zover dus alles oke.
Wat niet oke is, is dat de knippers werken met de c.v.
Ik vermoed dus dat er eerder iets van een achteraf ingebouwd alarminstallatie opzit die de storing veroorzaakt.
Een andere oorzaak zou de stekkerdoos van de trekhaak kunnen zijn, ALS de auto tenminste een trekhaak heeft.........Het komt nogal eens voor dat door roestvorming hier kortsluiting ontstaat.
Maar ik gok op m'n 1e suggestie.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

ik heb geen alarm, alleen c.v. op afstandbediening

zelfs toen ik de cv stekkers loskoppelde was het probleem er nog, zou evengoed nog ergens een draad kunnen liggen hoor. maar alles van de cv moet gewoon goed zijn aangesloten ik heb alles gecheckt, losgehaald en opnieuw aangesloten.

dus misschien ergens anders wat ik over het hoofd kan zien ? ? ?

roygsi 0

17 jaar

denk tochdat je een draad li re gewisselt heb

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Petje, ik heb geen trekhaak
ook sluit ik mn c.v. uit, want als ik deze loskoppel is het probleem er nog, of er moet nog ergens een draadverbinding zijn
maar alle verbindingen die ermee te maken hebben, heb ik losgehaald en opnieuw gedaan, hielp niks
ik ben ermee eens dat alle kansen richting cv gaan, hier zal ik morgen nogmaals naar kijken en draden speuren en lostrekken

Jerry
Purmerend is niet ver van me, ben je toevallig weleens in de buurt van Hoorn ?

roygsi 0

17 jaar

[quote=roygsi]ik heb geen alarm, alleen c.v. op afstandbediening[/quote]
Dan zit hier het probleem. volgens mij. Als ik het goed heb, is de regelunit van de afstandbediening toch ook verbonden met de knippers??? Of zit ik er nu helemaal naast ?

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

ja ik heb alleen die regelunit. die zit achter het voetpaneel naast de motorkap-trekhendel en die unit heb ik al losgehaal. het zou kunnen dat er ergens achter het dash nog een verbinding is. dat ga ik morgen uitzoeken en verder testen en alles doormeten met n multimeter.

maar wat zou het buiten de c.v. om kunnen zijn?
slechte massa of corrosie in/om een lamp zelf lijkt me sterk want alles doet het, alleen te fanatiek.
massaprobleem dan moeten ze zwak branden lijkt me, of problemen geven met remlicht of dimlicht. das nu niet het geval.

roygsi 0

17 jaar

je alarmlichtschakelaar zal warschijnlijk kapot zijn,

Deze verbind links en rechts door als je alarmlichten aanzet. Deze verbinding zal hij nu niet verbreken.

Groeten marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

[quote=hellbat]je alarmlichtschakelaar zal warschijnlijk kapot zijn,

Deze verbind links en rechts door als je alarmlichten aanzet. Deze verbinding zal hij nu niet verbreken.

Groeten marcel[/quote]
sorry
maar volgens mij verbind de schakelaar li en re nietmet elkaar
hij schakelt li en re wel in maar maakt geen verbinding met elkaar
anders zou na een aanrijding en sluiting in 1 vd 2 kanten niets meer werken
hij kan wel een sluiting hebben waardoor de aansturing geactiveerd wordt om op alarm te gaan knipperen
als de schakelaar gedemonteerd word kan je ook de draad voor li en re overbruggen en controleren of iet dan nog doet

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

dan niet

hellbat 0
badge

17 jaar

[quote=hellbat]je alarmlichtschakelaar zal warschijnlijk kapot zijn,

Deze verbind links en rechts door als je alarmlichten aanzet. Deze verbinding zal hij nu niet verbreken.

Groeten marcel[/quote]
hellbat heeft vermoedelijk gelijk.....dit komt vaker voor.......meestal is dan je alarmlicht schakelaar defect.,...

Opeltje 0
badge

17 jaar

die alarmlichtschakelaar had ik al vervangen. hielp niks.

roygsi 0

17 jaar

[quote=hellbat]dan niet[/quote]
sorry hoor
weinig sllap gehad?
dacht dat elk idee hier (kon) helpen
proberen toch met weinig kosten problem op te lossen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

blijf erbij dat de cv met knipper functie 2 draden verwisseld zijn

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Jerry, zoiets

het had te maken met diodes....

de fout kwam doordat er 1 draad van de cv. is, die is aangesloten op je 2 draden van je knippers.
ik wist niet dat het diodes waren dat ertussen zat. nog nooit gezien die dingen dit waren 2 stukjes ijzerdraad met een klein ''dropje'' in het midden, dat had ik nooit gezien want er zat nog wat tape omheen.

hoe dan ook, ik had even gezocht naar wat ik er allemaal tussenuit had geknipt en op straat had geflikkerd, wat tape, wat stroomdraadjes, en toen ik wat tape ontleedde zag ik die diodes. die er weer tussengeplaatst en alles deed het weer.

blunder van mijn kant dus. ik heb die diodes nooit gezien en ertussenuitgehaald en het directer aangesloten want dat leek me beter hahaha

nouja weer wat geleerd! en voor niks alle zooi vervangen wat het ook kon zijn..

roygsi 0

17 jaar

petje af voor cars&motors en voor petje voor de oplossing,ze zaten er heel dicht bij.

popey

popey 0

17 jaar

Hoorn - Purmerend is inderdaad vrij dichtbij :)

maar inderdaad, netjes!

roygsi 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.