Hallo,
Het volgende overkwam mij, zowel mijn knipperlichten als remlichten deden het ineens niet meer.
Zekering van 20A doorgebrand (zekering voor remlichten en de knipperlichten).
Ik hoorde het relais wel tikken bij de alarmlichten maar de knipperlichten zelf gingen niet branden, de normale knipperlichten deden niks....
Knipperrelais gedemonteerd en de zekering vervangen, remlichten werkten weer...... daar zit het probleem dus niet.
Echter wanneer ik een nieuwe knipperrelais erin deed en mijn knipperlichten ging gebruiken kwam er direct rook uit het relais en rook ik een brandlucht en is er een gat in mijn knipperelais gebrand!!!!
De zekering sprong niet maar het knipperrelais is gaan smelten.... mijn 2de relais naar de haaien.
Ik vraag mij nu af wat het kan zijn, het moet in de knipperlichtinstallatie zitten, heb mijn alarmlichten knop gedemonteerd maar blijft doorbranden??
Is het kortsluiting en hoe kan dat zo ineens komen, heb er nog nooit last van gehad.
Alvast bedankt, Bart.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk kortsluiting, lampje sluiting inwendig, of bedrading naar lampje(s) sluiting, comtroleer bij elk van de knipperlichten of de bedrading niet is doorgesleten op een scherpe rand o.i.d.
Een zekering brand niet zomaar door, eerst de oorzaak van het doorbranden opsporen, dan pas nieuwe zekering erin.
Omdat ook de remlichten erop zitten moet je die ook controleren, op sluiting, lampje verkeerd erin, bedrading, ondanks dat ze nu weer werken...
Kan ook in de voet zitten waar je het relais in doet, controleer daar ook of er een sluiting zit, printplaat?
Cor
Hey,
Heb fittingen + de lampjes gecontroleerd en vervangen.
Zekeringskast losgehaald en bij de schakelaar van de knipperlicht gekeken.
Nergens gesmolten draad gevonden (ook niet bij voet van het relais).
Ik haald mijn alarmlichtenscakelaar los en voelde dat deze lichtelijk verhit was..... hoort dit zo of zit er misschien kortsluiing in de alarmlichtschakelaar????
PS. wanneer ik er een nieuwe knipperelais erin doe en de knipperl. links aanzet hoor ik het wel tikken maar zie buiten niks, maar wanneer ik hem rechts aanzet hoor ik tikken en zie ik buiten de knipperlichten ook branden voor ongeveer 10 sec en dan brandt het relais door.......
Suggesties???
Alvast bedankt.
18 jaar
Erg vreemd dat het relais doorbrand, trekt dus de knipperlichten te veel stroom.
En links dus niks, onderbroken draad, of daar sluiting.
Een beetje warm relais, prima, maar niet heet.
En doorbranden mag natuurlijk al helemaal niet, vreemd dat er geen zekering uit piept.
Al gekeken naar de alarmlichten schakelaar/relais?
Als het relais doorbrand met de knipperlichten aan naa rechts zit daar toch een sluiting, schakelaar rot, of draad doorgesleten ergens.
Zit er een trekhaak onder de auto? mogelijk zit het probleem is de stekkerdoos.
De alarmlichtschakelaar mag niet warm worden, zet er eens een andere in.
Hans
Geen trekhaak.
Idd raar, het gebeurt ook zo ineens....
Maar de eerste keer klapte zekering eruit en nu niet meer (wel zelfde amperage)
18 jaar
Jongens en meiden.......
Probleem opgelost, probleem in kabelboom naar achteren bij het linkerachterpaneel.
Waarschijnlijk is er in het verleden d.m.v. roest een nieuwe paneeltje ingelast en daarbij is de huid van het draad beschadigd.
Opnieuwe afgetaped, nieuwe relaitje erin en alles functioneerd weer zoals het hoort.
gr. en bedankt Bart.
18 jaar
Blij dat je het heb gevonden, toch een kabel probleem dus.
Groet,
Cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar