Als je met deze auto boven 100km/h gaat rijden komt op het gegeven moment het motorstoringslampje te voorschijn. Ga je iets minder hard, dan gaat ie weer uit en ga je weer harder gaat hij weer branden, maar soms ook weer uit.
Uitlezen geven 2 storingenaan: P150 lambda-sensor 2 buiten bereik en P130 lambda-1 circuit onderbroken.
Gaaan we de kodes wissen en weer proefrijden, dan komt zonder dat het motormanagement lampje gaat branden eerst de kode P130 lambda-1 circuit onderbroken tevoorschijn. Als je dan nog wat harder gaat rijden komt ook het storingslampje weer in beeld en komt ook de 2e storingskode P150 lambdasensor 2 buiten bereik op de uitlees apparatuur zichtbaar. De auto zelf loopt verder perfect en je merkt geen vermogensverlies ofzo.
Wat hebben we gedaan: de signalen gemeten en daar komt uit dat het lambdasignaal van sensor 2 gewoon perfect is. Het signaal van lambdasensor 1 is te traag. Hij blijft te lang rijk aangeven en gaat dan even naar arm om direkt weer rijk aan te geven. Nieuwe sensor heeft hetzelfde beeld.
Luchtmassameter signaal gemeten en is ook gewoon perfect. Viergasmeting is ook goed, maar dat zegt natuurlijk niet alles.Iemand verder nog suggesties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zat een nieuwe cilinderkop op sinds februari dit jaar. Dankzij "Opeltje" is dit probleem opgelost , want er blijkt een massadraad van de ECU aan de cilinderkop niet goed gemonteerd geweest te zijn. Hij wist van de nieuwe cilinderkop af en zocht daar het probleem.
Ben hem weer zeer veel dank verschuldigt !!
je de oplossing even vermeld hebt ;)
Groet,
Cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar