Ik heb de koelvloeistof al een paar keer bijgevuld en er is uitwendig geen lek te zien.
Ik heb het koelsysteem al eens een tijd onder druk geplaatst en uitwendig niets te merken.
Aan de olie vuldop en aan het kleppendeksel hangt smurrie dus de koelvloeistof loopt bij de motorolie.
Op het watertankje komt geen abnormale druk en dit blijft proper.
Ik dacht aan de cilinderkopdichting maar ik heb ook op deze site al gelezen dat de rubberen dichting van de waterpomp op de distributie kast met ketting kan lekken. Wat zou het meest voorkomen bij deze motor. Ik heb met deze nog geen ervaring.
mvg julien
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Joris, de "smurrie" op de vuldop heeft niets te maken met koelvloeistof. Is de condensatie van de oliedamp die zich vastzet op de dop. Auto rijdt waarschijnlijk veel korte kilometers. De "mayonaise" op de dop is typisch voor dit type motor. Ook het waterbruik is legendarisch bij de 10XE, 12XE en 4XE motoren. Effe ook in de richting van de waterpomp kijken. Die hebben wij al regelmatig eens vervangen.
Hallo,
Ik heb bij iemand die motors hersteld en reviseert nog eens gaan raad vragen. Hij zegt mij demonteer het olie carter het kleppendeksel en waterpomp en daarna het distributie deksel en aan de dichting tussen de cilinderkop en het distributie zult je het wel zien. En inderdaad het rubber gedeelte waar aan de ene zijde motorolie is en aan de andere zijde koelvloeistof was ze volledig weg gevreten, en waar er olie alleen is was ze nog als nieuw, Dus ik denk dat er nog zullen volgen.
mvg
julien
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar