Hoi, ik heb een opel combo,1400cc benzine bj2006 125000km, had mayo in de kleppendeksel. Nieuwe cilinderkoppakking gestoken, kop met vlaksteen gekontroleerd (was niet krom of oneffen) nieuwe kopbouten, ook de distributieketting met spanner vervangen en distributiedeksel pakking. Alles op moment aangetrokken, toch opnieuw zelfde probleem. Opnieuw alles eraf ,cilinderkop laten vlakken, nieuwe koppakking,bouten... 0.57dik ipv 0.32 ,nieuwe olie enz (heb toen wel de distributiedekselpakking opnieuw gebruikt, oude zat er maar 1 uur in). alles weer op moment 25NM en 3 toeren van 60gr. Terug alweer kondens in de uitlaat en een klein vloeistofverlies. Heeft iemand hetzelfde ooit aan de hand gehad? Is t misschien dat ik de oliecarterpan niet heb losgedaan en misschien t lek in de distributiedeksel zit? Ik ben einde raad, een derde keer wil ik nog wel eens doen maar niet zonder weten wat er fout zit. alvast merci
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bouwt het koelsysteem ook druk op ?
Heb je het koelwater al eens getest op aanwezigheid van verbrandingsgassen ?
Systeem al eens afgeperst ?
Het koelsysteem bouwt een lichte druk op maar t is niet zo dat het reservoir zit te koken of borrelen. Heb t koelwater niet getest op verbrandingsgassen,weet niet eens hoe dat kan. Ik heb na t vlakken de kop NIET laten afpersen waar ik ondertussen al spijt van heb. In t begin na de eerste X koelvloeistof opgieten heb ik enkele keren moeten bijvullen omdat t systeem zichzelf ontlucht en de slangen naar de radiatorkachel nog vol lucht zaten. Nu is dit er praktisch uit , ze warmt tenminste goed. Mag ik druk op t koelvloeistof reservoir zetten via de dop en hoeveel mag dat zijn?
grtn
6 jaar
Een koelsysteem bouwt als het warm wordt altijd iets druk op , dit is nodig om het kookpunt te verhogen , zal nu pas gaan koken bij +/- 110 graden gemiddeld.
De overdruk waar het systeem op werkt staat op je dop , zal ongeveer 1 bar zijn , zoveel druk mag je ook op je systeem zetten als je hem af wilt persen.
Er zijn testers op de markt , die koelvloeistof op pompen als er verbrandingsgassen aanwezig zijn veranderd de kleur bv.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar