Enige weken geleden schoot de watertemperatuur omhoog, gestopt bij een tankstation,bus van 5 ltr koelvloeistof gekocht. Daarvan ging er 3 ltr in het reservoir... Week later weer. Nog een week later wilde de motor niet starten, niet eens ronddraaien op de startmotor. Na kwartiertje wel, maar niet meteen op 4 poten. Bonkend geluid bij stationair lopen, plus, vooral bij koude start, veel damp uit de uitlaat. Inmiddels is de thermostaat vervangen, want daar was een lek. Voor de zekerheid is ook de kop eraf geweest, maar er was aan de kop(pakking) niets te zien. Na deze check, vanmorgen weer, niet willen starten, nu nog bokkiger lopen, veel damp uit de uitlaat. Na paar kilometers nog steeds stampend stationair lopen, dampen oké, de temperatuur blijft ook goed (net onder 90 graden). Wat kan hier de oorzaak van zijn? Toch een lek in de kop, of ergens anders?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja, de druk is vrij hoog, de slangen staan vrij hard. Als je de dop van het reservoir er (langzaam, motor uit) afdraait, ontsnapt er veel lucht. We hebben die dop ook al vervangen, maar dat heeft ook geen zoden aan de dijk gezet.
Misschien een scheur in het blok? Of de kop eens laten persen?
bouwt het koelsysteem ook veel druk op als de motor loopt?
ik zou de kop eens af laten persen als de pakking goed is.
k. bedankt voor het advies Opeltje. en doe zo veurt ;-)
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar