auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Corsa: koppakking

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

geacht forum
na enige inspectie ,en het vinden van sludge onder het kleppendeksel
vermoed ik dat mijn koppakking het aan het begeven is
nog geen water in de olie maar wel een zachtjes zakkend koelvloeistof niveau
vraag ,is er zonder de koppaking te vervangen een andere oplossing,en zo ja welke?
alvast dank voor de reactie
ton

Geplaatst door

ton11585 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Ton.

Er bestaanwel middelen voor op de markt maar deze zijn afteraden, hier slibt namenlijk je hele blok door dicht waardoor het probleem alleen maar erger wordt.

Lijkt mij het beste de kop eraf te halen en een nieuwe koppakking te plaatsen.

Vergeet niet de kop te laten vlakken en je zult ook nieuwe kopbouten moeten kopen.

Gr Jack

nieuwe kopbouten zowiezo, is een rek systeem, maar als motor niet te warm is geweest is vlakken absoluut niet nodig.

gpekaar 0

16 jaar

hoi jack
ja daar was ik al bang voor,maar aan de andere kant is het euvel dan wel meteen verholpen
bedankt

ton11585 0

16 jaar

Kop moet altijd worden gevlakt ook al is de motor niet oververhit geweest.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Sludge onder je kleppendeksel betekent nog niet altijd een lekke koppaking, als je veel korte ritten maakt (met een motor die dus niet altijd op temperatuur komt)
krijg je dit verschijnsel ook. Heb je de waterpomp al gecontroleerd op lekkage ?

Succes, pappa

pappa 0
badge

16 jaar

Niet eens Hans, je zal het zo wel op school geleerd hebben maar is de theorie, als er geen rare dingen mee aan de hand zijn is vlakken niet nodig netjes opschuren en opnieuw monteren met uiteraard nieuwe bouten, alluminium kop zet zich op gietijzerblok en spreek uit ervaring ongeveer al een 20 koppen gedaan zonder daarna problemen, en dit type is smorgens om 9uur beginnen en 12 uur weer rijden.

gpekaar 0

16 jaar

Ik ga met Hans mee......
Ik heb al bergen van die pakkingen vervangen.....2 Maal niet de kop gevlakt en beide na ruim een half jaar weer kunnen loshalen omdat het weer mis was. Toen wel gevlakt en daarna geen problemen meer.
Voor die paar tientjes kun je ellende ( en verloren tijd ) niet hebben.
Meestal zetten we er een ruilkopje op. Die zijn meteen voorzien van nieuwe klepkeeringen en ingeschuurde kleppen, nieuwe tapeinden en thermostaat. Altijd goed en geen dubbel werk meer.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

[quote=gpekaar]Niet eens Hans, je zal het zo wel op school geleerd hebben maar is de theorie, als er geen rare dingen mee aan de hand zijn is vlakken niet nodig netjes opschuren en opnieuw monteren met uiteraard nieuwe bouten, alluminium kop zet zich op gietijzerblok en spreek uit ervaring ongeveer al een 20 koppen gedaan zonder daarna problemen, en dit type is smorgens om 9uur beginnen en 12 uur weer rijden.[/quote]
In de tijd dat ik op school zat waren er nog maar weinig auto's met licht metalen cilinderkoppen.
Maar na 38 jaar weet ik dat het vaak problemen geeft nadien als je dit soort koppen niet vlakt.
Ook wel eens nagedacht hoe het komt dat na het vernieuwen van de koppakking,zonder de kop te vlakken
ineens de nokkenas breekt of vast loopt.
Jouw ervaring is dus heel anders dan de mijne......

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Met alle respect Hans als je die ervaring hebt, maar zoals ik zei ik heb er al zo,n 20 gedaan waaronder veel opel, zonder al die problemen, en brekende nokkenassen nog helemaal niet gezien dus vandaar mn reactie.

gpekaar 0

16 jaar

vlakken die hap

Ik zou zowie zo de kop laten vlakken, dat bespaard je een hoop elende achteraf.

Gr Jack

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.