ik heb een opel astra 1.4 nz u9 tailgate van 1992, de koppakking is lek geslagen en er kwam een hoop witte rook uit de uitlaat (niemand kon nog iets zien) ik heb de koppakking met aantrekbouten vervangen en op de juiste trekkracht vastgezet (3 stappen) nu loopt de motor prima maar er komt de ene keer wel en dan weer niet veel witte rook uit de uitlaat heb er nu zo`n 150 km meegereden maar ben niet of nauwelijks koelvloeistof kwijt. heb de kop niet laten vlakken omdat ie niet te heet is geweest,en is het normaal dat de motor ook met dit vriesweer op 90 graden staat? Alvast bedankt Groetjes van opel_freak
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jammer dat je de cilinderkop niet hebt laten vlakken dat is wel nodig bij dit soort koppen.
De ouderwetse gietijzeren koppen kon je nog wel gokken om het niet te doen.
Die witte rook hoort niet maar heel misschien is dat nog een restje oude koelvloeistof uit de uitlaat.
Hans
ik denk dat het inderdaad rest vloeistof in de kat was, hij is nu in utrecht 200km van ons huis en alles is goed alleen in de file loopt zijn temp op tot +-93 graden dus zal ik er nog even een nieuwe termo in zetten en de volgende keer toch maar de kop laten vlakken en afpersen bedankthe? vrg Harm
19 jaar
Wat temperatuur betreft is 90 graden geen vreemde waarde, van de meeste motoren is de bedrijfstemperatuur ongeveer 90 graden. Deze is ook bijna onafhankelijk van de buitentemperatuur.
19 jaar
Klaas bedank, het blijkt inderdaad net als Hans ook zei dat dit normale waarden zijn in utrecht aangekomen en na de motor koud te laten worden bleek er geen druppel koelvloeistof te zijn verdwenen, en na boddschappen te hebben gedaan stond ie weer netjes op 90 graden,dus is thermo vervangen niet nodig.THX allebei vrg:Harm
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar