👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Als ik 3000 toeren in de 4de versnelling rijdt en doorschakel naar de 5de (laat de koppeling opkomen en geef weer gas), dan blijft het toerental even op 3000 toeren hangen en zakt dan terug naar 2500 toeren en klimt dan weer op.
Zijn mijn koppelingsplaten dan versleten of kan dat ook wat anders wezen?
Aan wat voor kosten moet ik denken + / - (bij een garage, ben zelf niet zó handig)
Iedereen alvast bedankt voor zijn bijdrage
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tijdens een proefrit kan een monteur met wat ervaring bepalen of de koppeling werkelijk slipt. Vervangen van de drukgroep en de koppelingsplaat zijn dan hoogswaarschijnlijk noodzakelijk.
Als het werkelijke toerental overeenkomt met dat van de toerenteller is het zo goed als zeker, of de overbrenging van de koppelingspedaal naar de bak moet bij het loslaten van de pedaal slecht terugkomen. Maar ook dan heeft de koppeling waarschijnlijk te veel voor zijn kiezen gehad.
Om bij de koppeling te komen moet eerst de versnellingsbak verwijderd worden. Is best wel veel en specialistisch werk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar