een vraag over een Vectra A C20NE : soms ( ongeveer 1 keer per dag , vooral bij koude motor ) bij het rijden geeft de motor een korte hevige schok en tegelijkertijd pinkt het motorlampje heel kort . Wij hebben reeds de stuurdoos van de motor en de luchtvolumemeter vervangen , maar de wagen doet het nog steeds . ik ben efkes aan 't zoeken geweest en vond hier een paar mogelijkheden : tankontluchtingsklep defect ? Overslaan van ontsteking naar massa of accukabel ?
ook de relais van de benzinepomp is vervangen .
Iemand een idee over dit probleem ? Wij hebben de ontsteking gecontroleerd met de Tech 80 en die was oké . Misschien dat er soms toch een kabel overslaat ?
Graag een oplossing
dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
denk eerder de bdp gever.
Ik ga met Opeltje mee. Het kan zijn dat er een slecht contact in de halfgeleider zit. Ik snap niet waarom je steeds de luchtvolume meter e.d. vervangt. Dat is wel het laatste wat ik zou vervangen (duur). Ik probeer het systematish aan te pakken. Dan zijn onsteking en gevers eerst aan de beurt. Meten is weten!
Zo bekijk ik de onsteking niet. Voor mij is dat half werk! Ik meet de kabels los door (< 10k ohm)en kijk of er geen smeer aanzit. Olie met vuil (vooral koolstof uit de vervuide olie) is een goede geleider! kijk hier ook naar.
By the way: een goed blok lekt olie bij het kleppendeksel. Blijft ie goed geconserveerd :-)
20 jaar
deze motor staat poerdroog , dus zo hoort het ! en geen besmeurde motor zoals je zegt . De kabels zijn goed .
Iemand nog een ander idee ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar