Opel Omega: kRUKASPOSITIESENSOR OMEGA X20XEV

Bouwjaar: 1998

Geachte lezers waaronder misschien ook Opeltje,

Van een 2.0 Omega automaat is de krukassensor zoals het lijkt wederom kapot (zou nu voor de derde keer moeten worden vervangen). Hetzelfde euvel heeft zich in de afgelopen 10.000 kilometer nu drie keer voorgedaan. De code P0335 verschijnt bij het uitlezen. Hieronder lees ik fout in circuit mogelijkheden zijn bedrading, krukaspositiesensor of ECU. Na het doormeten is de krukassensor vervangen en is het probleem verdwenen tot het motorstoringslampje na zo'n 5.000 km. weer komt. Heeft iemand een idee hoe te werk te gaan om te achterhalen waarom de sensor zo snel stuk gaat. Op het moment dat de motorstoring zich voordoet is de sensor zo lijkt echt kapot.

Bij voorbaat dank voor eventuele oplossingen,

Paul E. Mann

HUGO-CSI

Geplaatst door HUGO-CSI (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Siem Bijman (180) PRO, 18 jaar geleden

Heb je de krukassensor gemeten met een scoop? Maw gaf deze geen signaal of zit er toevallig een slechte stekkerverbinding op die bij vervangen even weer een betér kontakt maakt?

HUGO-CSI (0) PRO, 18 jaar geleden

Heb volgens de bekende beschrijvingen de sensor doorgemeten via multi meter en deze was echt defect de ECU naar de krukassensor doorgemeten en nog geen rare spanningen enz. opgemerkt. Ook al een bericht van Opeltje gelezen dat de bedrading voorlangs geplaatst moet worden (airco en stuurbekrachtiging) dit is ook volgens de orginele wijze gebeurd en de huideige bedrading vertoond geen spoor van verbranding,
Ik weet het niet,
ideeen aub

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

als de bedrading ed niet kapot of verbrand is moet het de sensor wel zijn. overigens moet de bedrading achter de steunen van de stuurbekrachtigings pomp en airco pomp ..langs, anders wordt de bedrading te warm...

HUGO-CSI (0) PRO, 18 jaar geleden

Dat probeerde ik ook te zeggen dat de bedrading via de oorspronkelijke manier loopt (de lastige manier). Maar uit je antwoord maak ik op dat de bdp sensor eigenlijk niet meestal het euvel is maar eerder de bedrading. Als de sensor nu wel echt kapot gaat waardoor zou dit dan kunnen komen. Ik stel me de sensor zo voor als zijnde een magnetisch veldje waar door het passeren van een geleider iedere omwenteling een signaaltje gemaakt wordt. Dan zou er slechts voedingsspanning annwezig moeten zijn naar de sensor en daarvan kan je bijna niet verwachten dat de sensor daardoor stuk gaat. Als de oude sensor is gedemonteerd zal ik ook de bedrading van stekker tot sensor even doormeten echter heb er pas in het weekend tijd voor. Als iemand van te voren nog ideen of tips heeft graag. Als de sensor gewisseld is laat ik de bevindingen wel even weten.

HUGO-CSI (0) PRO, 18 jaar geleden

Nog even als reactie tav Siem Bijman, ik heb geen scoop.

pemann (0), 18 jaar geleden

Mannen, weer bedankt de oplossing is boven water. De sensor gedemonteerd en het was wel duidelijk dat de bedrading verbrand was. Van de vorige die vervangen is, was dit niet te zien maar we gaan er maar vanuit dat ook de bedrading het probleem veroorzaakt heeft. De reden voor het verbranden bleek wederom door een scheur in het uitlaatspruitstuk te komen; is zo'n 35.000 km geleden een nieuwe op gekomen echter dus weer kapaot. Nu niet vervangen maar gelast en kijken hoe lang hij het uithoudt.

Mvg

Paul E. Mann

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.