Het volgende auto slaat niet aan uitgelezen geeft aan krukassensor defect, vervangen slaat gelijk aan, deze storing doet zich regelmatig voor
dus in garage sensor 3 maal vervangen, auto slaat weer niet aan krukasfensor gedemonteerd uit blok (is niets aan te zien ) gereingd met remreinger gemonteerd en direct lopen,
is volgens garage niet te rijmen ook door mij niet (wegenwacht) maar het is wel zo is nu al 2 keer door ons geholpen en steeds op deze manier opgelost
iemand ervaring hier mee gr jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vervang de nokkenas-sensor eens mee.
[quote=berendonck]Vervang de nokkenas-sensor eens mee.[/quote]
dat kan maar ikkan het nog niet bevatten wat de oorzaak van de storing is
gr jan
Stekker wil nog wel eens problemen geven.
Als de nokkenassen niet helemaal op tijd staan tegenover de krukas krijg je wel storing en een beveiligde modus (max 3200toeren).
Willem
Ik heb ook hetzelfde probleem, als ik met me opel omega op de autoweg rij en dan stil ga staan zonde rde moter uit te schakelen maakt die onnodig 2000 toeren terwijl die gewoon geen toeren hoort te maak bij stilstaan, en ook valt die af en toe uit
Ik heb vandaag nog de nokkenassensor vernieuwd maar het lijkt erop dat het probleem n iet verholpen is.
WIe zou mij kunnen helpen met dit probleem.
16 jaar
Bij de Omega 20i16v vanaf 1994 is er een nokkenas sensor set waarbij ook de stekker vervangen moet worden deze stekker zit dus bij die set bij geleverd
hierna is normaalgesproken het probleem verholpen (meestal als die defect is gaat de motor slecht/beroerd lopen)
in dit geval zou ik uitlezen op het moment als de storing aanwezig is en ga dan kijken of er toerental signalen binnenkomen in de ECU
(let even niet op foutcodes dit kan wel eens misleidend zijn)
sucses
Peter
dit lijkt wel een slechte kabel verbinding of kabelbreuk
16 jaar
Ik heb hetzelfde gehad en ik heb een tekening opgevraagd bij de opeldealer. Bij het gasklephuis zit ook de stappenmotor. Dit zit aan het gasklephuis vast. Ook zit hier een klein stekkertje aan vast. Als je dat losdraaid (twee inbusschroefjes) komt deze los. Als je de stappenmotor vast hebt ziet er eigenlijk uit als een sigaar. Schudt ermee en als je iets hoor rammelen is deze nog goed in orde. Als je bij de eerste keer rammelen niets hoort zit de schuif in de stappenmotor vast. Ik heb met carburateur cleaner (ook van de opel dealer) de stappenmotor schoongemaakt. In spuiten laten inwerken en de vloeistof eruit laten lopen. je ziet dat de vloeistof geheel zwart is. Nog een of 2 keer herhalen en je ziet dat er schone vloeistof uit komt. Dan is deze schoon. Ook zul je even een nieuwe pakking moeten kopen (kosten 2 euro) het geheel weer monteren en de auto loopt weer als een zonnetje. Dit verhelpt meteen het hoge toerental dat je krijgt als je gereden hebt maar ook het minder toeren maken en uitvallen van de auto bij stationair draaien.
Succes
Marc
16 jaar
Macchal, Dit heeft volgens mij niet met aanslaan van doen.
Over de sensor, ik denk dat er een overgangsweerstand zit tussen sensor en mms. Kun je met je capellec niet het starttoerental uitlezen?
Anders de opbrengst van de bdp sensor op de sensor meten en hetzelfde bij de mms stekker. Is de stekker wel ok?
Je hebt toch ook vaak dat als je de stekker inspuit hij wél wil aanslaan bij een klant? Dan is nét de drempelwaarde overschreden.
Dat hoef ik jouw niet te vertellen.
Gewoon even zelf een topic openen RMSJ anders wordt het allemaal zo'n warrig verhaal.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar