👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Als ik mijn Frontera 's ochtends op het contact zet staat de volt meter op 12V, zo als het hoort volgens mij.
Start ik nu de auto dan staat de volt meter daarna op amper 10 Volt, het rode acculampje brand dan ook.
Zodra ik een dan een klein stukje rij en dus de motor en de dynamo toeren laat maken springt de voltmeter weer naar 12/14 volt.
Probleem is dat dat stukje rijden wat nodig is om de spanning weer toe te laten nemen steeds langer wordt.
Zelf verdenk ik mijn accu. Zit ik goed, of moet ik aan een dynamo oid gaan denken?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Sander
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het acculampje behoort uit te gaan als de motor loopt...als je eerst een stuk moet rijden voordat deze uit gaat klopt er iets niet...ik denk daarom aan de dynamo....maar, meten is weten...
Opeltje dank voor je reactie.
Omdat ik er toevallig langs kwam ff bij Kwikfit binnen gereden.
volgens hun meter was zo wel de accu als de dynamo in prima staat en werkt beide naar behoren.
Gisteren toch nog eens de accu bekeken:
in alle compartimenten bleken de platen boven het zuur uit te steken. de randen waren ook aardig gecorrodeerd zo te zien.
Ik heb alle cellen weer gevild met ged.water. Lampje brand nu nog maar heel even na het starten.
Zijn er nog tips/truck om een dynamo schoon te maken / te onderhouden?
ik heb nog wel eens de neiging om een dagje door de blubber te gaan rijden...
Alvast bedankt weer.
Sander
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Frontera of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar