close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: lambda sonde

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: c20ne

Na een paar jaar geen problemen te hebben is er een nieuw probleem in geslopen. De auto stottert hinderlijk bij stationair toerental. Maar ook bij beginnend optrekken.
De dingen die ik tot nu toe geprobeerd heb:
- Verdeelkap en rotor gereinigd.
- Kabels vernieuwd.
- bougies vernieuwd.
- Luchthoeveelheidsmeter verwisseld.
- LFR verwisseld.
- Slang naar inlaathuis vernieuwd.
- Koelvloeistoftempsensor gemeten bij warme en koude motor
- temp sensor van de luchthoeveelheidsmeter gemeten.

Maar helaas. het probleem werd in die weken alleen maar erger. De wanhoop nabij.
De oorzaken die nu ongeveer nog overblijven zijn vervuilde injectoren en/of defecte lambda sonde.
Echter brandt er geen Motor Management lampje. Is het niet altijd zo dat wanneer de lambda sonde defect is het MM lampje brandt?
Iemand nog andere suggesties?

gr.
Gilmer

Geplaatst door

pipo9124 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je een hoge co waarde meet heb je kans dat het de lamdasonde is, dus ik zou eens een meting laten doen en ik denk dat je daarna alweer een stuk wijzer wordt hoe en wat er aan de hand is!

maarten22 0
badge

18 jaar

inderdaad ff co meting laten doen, of ff waardes van de sensoren uitlezen bij de dealer

MMlampje hoeft niet te branden bij waardeloze lambdasonde, mijnes was ook een keer stuk, viel bij de apk op ( te hoog C0 % )
nieuwe sonde en was weer goed, maar mmlampje brande niet hoor.
maar hoe zit het met het stationair stotteren bij een warme motor?
verder heb je alles al vervangen waar ik ook aan dacht, mijn astra liep ook altijd ff beroerd stationair bij de koude start in de morgen.

toen vervangen: bougiekabels/verdeelkap/rotor , luchtinlaatslangen ( want oude waren poreus en gescheurd)
en nu geen last meer, maarja, waar het bij jou dan aan ligt..

succes

roygsi 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.