het motorstoringslampje brandt wanneer er wordt opgetrokken en een toerental van 3500tr wordt overgeschreden. het betreft een 2.0 DTL motor. Het lampje blijft branden totdat de motor wordt stilgelegd. als er dan terug wordt gestart verdwijnt het weer.
Bij het uitlezen van de fout P1100 (als ik het me goed herinner) zei de TIS me om de volgende dingen te controleren: Wervelingsmagneetklep, laadrukventiel en EGR klep. Omdat de klant geen verlies van vermogen ondervond denk ik aan de EGR klep. Ik heb dit niet kunnen controleren omdat de klant geen tijd had.
Kan iemand mij bevestigen dat het daar wel eens aan zou kunnen liggen of zijn er nog andere mogelijkheden.
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wervelklep of egr klep inderdaad...
dus het zou dan aan de magneetklep zelf kunnen liggen van de wervelklep of EGR-klep of zou het ook puur mechanisch kunnen zijn bv de wervelklep of EGR klep die gedeeltelijk vastzit.
groet D.
20 jaar
vacuum slangen van de kleppen.
J.H
inderdaad mechanich en aanstuurkleppen.
Is het oliepeil wel goed op nivo? het kan ook een lucht-massameter zijn, er zijn nummers bekend van luchtmassameters die niet goed zijn.
Frank
Is dit probleem inmiddels verholpen, en zo ja wat is de uiteindelijke oplossing geweest?
Bij mijn auto, een vectra 2.0 DTH 1998 gebeurd hetzelfde.Auto is nog in garantie, maar de garage weet niet meer wat te doen.
De luchtmassameter is reeds vervangen
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar