close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Frontera: lawaai in 4x4

Bouwjaar: 2003

frontera b 22dth

als je 4x4 inschakelt en vertrekt , dan hoor je een lawaai en davering van de wagen . Ook kan je de 4x4 niet uitschakelen ( lampje knippert ) . Enkel als je draait dan schakelt hij uit .
Ik heb de shift on the fly al getest en deze is oké .
MIJN VRAAG IS : als je via de shift on the fly de voorst cardans verbind , moeten de 2 wielen dan draaien ? Normaal wel denk ik . OLIE is oké in de pon .

WIE KAN MIJ HELPEN ?

Dank

Geplaatst door

opc8275 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb een poos geleden problemen gehad met eenzelfde type(dit was overigens een automaat)Deze schakelde soms niet in zijn 4x4 tijdens het rijden en als de auto gestart werd dan bleef het 4x4 lampje knipperen en ging na enkele keren opnieuw in en uitschakelen uit.Het was toen de stelmotor aan de achterzijde van de bak die de de inschakel-heugel inwendig bedient.deze was inwendig helemaal verroest.Als antwoord op je vraag:Als de shift on the fly succesvol ingeschakeld wordt horen alle 4 de wielen aangedreven te worden.Soms moet je enkele meters voor en acteruitrijden als het lampje blijft knipperen.Er zijn me enkele gevallen bekend van kapotte 4x4 bakken....

danny1929 0
badge

19 jaar

deze stelmotor is reeds vervangen zonder resultaat .
WIE KAN MIJ HELPEN ?

opc8275 0
badge

19 jaar

Beste OPC,
het electrische signaal, bediening 4X4 & shift on fly wordt omgezet naar een pheumatische aansturing. Dit gebeurt, rijrichtinggezien, links tegen de zijkant nabij het schutboard . Teminste dat is het geval bij mijn Frontera V6 uit 2000. Daar tref je twee relais aan die door middel van het vacuum te regelen (Wel/ of geen) aansturing geven. Check of alle vacuumslangen dicht zijn. Mocht je motor slecht lopen bij een stationair toerental (Vacuum is dan max.) controleer dan de brandstof drukregelaar, kijk of er benzine of resedu van benzine in de vacuumslangen zit. Mocht dit het geval zijn is het membraam vab de brandstofdrukregelaar kapot. Daardoor is het mogelijk dat er benzine in het vacuumgedeelte komt. Dit kan op diverse plekken problemen veroorzaken. Zelfs als de klacht( brandstofdrukregelaar vervangen ) is opgelost, Check ook de werking van de relais en verder succes

4X4Font 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Frontera of stel zelf een nieuwe vraag.