Opel Astra: leid zijn eigen leven................ opeltje????????????

Bouwjaar: 1996

hey mensen,

sinds ik me blok heb over gebouwt zit in met het volgende probleem.

stationeer draait hij goed op zich alleen te laag dus heb ik de gas klep af gesteld dat hij iets hoger draait(met de stel schroef)
maar als de motor nog koud is en ik rij onder de 2000 toeren en laat het gas los blijft hij gas geven als hij warm is doet hij dat alleen nog maar onder de 1500 toeren (erg iri in de file) wat zou dit kunnen zijn?

hij heeft een nieuwe stappe motor een andere inlaatlucht senzor andere gasklep potmeter.

ondanks dat hij nu zoon 850 toeren draait stationeer (wat overigens de ene keer 850 is en de andere keer 950 is) trilt de hele auto mee als of hij te laag draait heeft dit met het andere probleem te maken of moet ik hem nog iets hoger zeten?

ik hoop dat jullie me kunen helpen

heel erg bedankt allemaal alvast.


gr tijne

ps: voor de mensen die het neit weten het is een c16se blok

tijne

Geplaatst door tijne (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hee, Tijne, Ik wist niet dat er een stationairstelschroef op de c16se zat op de c16se zat????

Op mijn kadett zat hij iig niet!!!

Maar de gasklep openzetten terwijl je een stappenmotor hebt lijkt mij geen slim idee.

Daar kan hij behoorlijk raar van gaan doen

Dat geeft namelijk de symptomen die je boven weergeeft.

willem

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

inderdaad...als je de gasklep versteld is de gehele regeling in de war. met name het motormanagment weet dan niet meer of de gasklep dich of open is. dit meet hij dmv de gasklepschakelaar.

stationair moet deze 0ngeveer 0,3 volt geven en volgas ongeveer 4 volt...

natuurlijk niet meten met een lopende motor, maar wagen op contact.

tijne (0), 18 jaar geleden

oke dus die had neit verdraait mogen worden?

nou dan zet ik me andere gasklephuis er wel op die staat nog orgineel.

dank jullie wel.

gr tijne

tijne (0), 18 jaar geleden

nou ik heb me gasklep huis vervangen voor een andere die nog wel goed stond maar nu draait hij iederekeer maar 750 toeren stationeer en dan staat heel de auto te trillen en nog steeds als je onder de 1500 toeren het gas los laat blijft hij gas geven.

wat kan dit zijn willem en opeltje?

gr tijne
ps: opeltje over welke draden moet ik dat meten?

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Kan lambda sonde zijn.

maar als het goed is kun je bij de dealer het stationair omhoog laten stellen bij de dealer.

p.s. Tijne mijn c16se (kadett / DIS) draaide ook rond de 750 tpm stationair, maar stond daar niet bij te trillen.

tijne (0), 18 jaar geleden

ja de mijne wel komt denk ik omdat ik de uitlaat heb van een 1800 16klepper.

gr tijne

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

heb je ook een stekker bij 1 van de veerpoten liggen met een bruin blokje er in (octaanstekker staat in het boekje beschreven) als je nog een bruine hebt...moet je even een gele halen bij de dealer...waarschijnlijk lost dit je probleem op...

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Heh, daar heb ik er net 2 van weg geflikkerd, van die gele

oja en een rode verkocht,

ik hoor jullie denken??? een rode????

jep, voor 87 & 91 oktaan

Willem

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

door de gele te gebruiken gaat het toerental ook iets omhoog...

tijne (0), 18 jaar geleden

oke en zijn die erg duur opeltje?
en welk oktaan is dat dna die gele?

gr tijne

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hetzelfde als de bruine,

Alleen heeft deze dan andere inwendige waardes.

Willem

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

kost meen ik een euro of 15...anders even op de sloop kijken onder de kap van een asta, kadett, of vectra a..maakt niet uit bij welke benzine motor...behalve de 16 kleppers....als de kleur maar geel is...

tijne (0), 18 jaar geleden

oke dank jullie wel gaan we doen.

gr tijne
ps: dank jullie voor de snelle hulp

jan4905 (0) PRO, 18 jaar geleden

staat je onstekingwel goed ? onstekingsvolgorde ? niet per ongeluk een bougiekabel verkeerd zitten? volgorde 1342. check dat eens.
gr. jan.

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Deze auto is van een DIS ontsteking voorzien, ontstekings tijdstip woerdt bepaald door de hal gever.

Willem

tijne (0), 18 jaar geleden

ontstekking is goed ook al heeft de krukas senzor in het verlede nog wel is een probleem veroorzaakt.

gr tijne

tijne (0), 18 jaar geleden

nou opeltje en willem ik heb die gele stekker nog niet gehaalt om eerlijk te zijn maar het probleem is hellemaal over.

ik heb namelijk mijn themparateur senzor vervangen voor die van de oude motor (x18xel) en nu draait hij als een zonnetje en een stuk zuiniger hahah.

heel erg bedankt allebij.

gr tijne

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

gelukkig weer opgelost tijne.. overigens een x18xel motor?

tijne (0), 18 jaar geleden

ja dat lag er in in die astra die ik heb gekocht. kan trouwens ook een c18xel ben het even kwijt.

gr tijne

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

kijk....het kan een c18xe of een x18xe zijn....maar verder is dit natuurlijk niet belangerijk..

tijne (0), 18 jaar geleden

nou het was in iedergeval een 18xel

gr tijne

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.